Anslutningsfel

Diskussion i 'Blade' startad av flameboy, 12 apr 2011.

  1. flameboy

    flameboy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eftersom Tele2:s support suger vänder jag mig till er.
    Min blade är köpt hos telia men med ett tele2 abbonnemang.
    Efter uppgradering till 2.2 har jag fått problem med att skicka mejl, att ta emot går däremot bra.
    Detta gäller min mejl hos comhem, Gmailen funkar åt bägge hållen.
    Har ställt i enligt Wikin, provat både B.01 och B.02 men samma dåliga resultat.
    Har t.om. beställt nytt sim-kort, tacksam för alla svar

    /flameboy
     
  2. Psycho_Squid

    Psycho_Squid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tele2 har väl egentligen ingenting med din mail att göra? :)
    Du bör kontakta Comhem om du skall ha igång din e-posthantering som dem ansvarar för. Du kan troligtvis inte använda Comhems utgående server (SMTP) då uppkopplad enhet oftast måste finnas inom samma nätverk. Man har oftast inte en så kallad "öppen relay". Använd då din mobiloperatörs server, i ditt fall Tele2.

    Lycka till.

    EDIT: Dessutom kanske Tele2 numera kräver autentisering, dvs. att du måste logga in även för att kunna skicka e-post. Inställningarna du skall använda är:

    Utgående e-post (SMTP): mail.tele2.se
    Port för utgående e-post: 587

    Därutöver måste du kanske skapa eller erhålla kontouppgifter ifrån Tele2 för att logga in.
     
    Last edited: 12 apr 2011