Applenojja!

Diskussion i 'Allmänt' startad av wohlin, 2 feb 2012.

1. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Beror på hur man prioriterar prestanda. Snart 1 år gamla iPad2 är ju snabbare än Tegra 3.

2. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Källa?

3. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Läste det just då Transformer Prime släptes. Kolla www.google.com

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ok en del har gått ner men samsung galaxy tab 10.1 tex kostar ju inte så lite.. man får ju jämföra hyfast rakt av med det som räknas som det nyaste eller iaf det snabbaste.. då är det prisskillnad...

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det behövs ingen kä'lla det är bara att använda skiten så ser man hur sjukt underpresterande padsen som har android är idag.... in the box.. flasha nya rom så är det ju markant bättre.

6. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Konstruktivt inlägg. "Skiten" fungerar över förväntan, om än något laggig emellanåt, vilket är förståeligt med tanke på avsaknaden på de begränsningar som iOS släpas med. Allt handlar om prioriteringar.

7. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Att det laggar då och då beror på att UI tråden inte har högsta prioritet som i WP7 och iOS. (Googles förklaring)

8. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Ah, det hade jag missat, men självklart. Men spelar den bakomliggande anledningen någon roll egentligen? Jag menar att det handlar om prioriteringar. I valet mellan det Android har att erbjuda till kostnad för en mindre följsam upplevelse och, imo, tråkiga iOS, väljer jag en enhet som kör Android alla dagar i veckan.

9. MTD

MTD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Om dom filtrerar google sökningar vet jag faktiskt inte.
    Jag kan söka låten på google och få fram videon via google också.
    Men när man klickar på länken så kommer man till en sida som "inte finns".
    Riktigt värdelöst!

Min erfarenhet av Android och iOS är att det finns fler appar och spel till iOS som är av bättre kvallitét. Det finns även en massa tillbehör till både iPhone och iPad som man kan ha roligt med. Detta är säkert något Android kommer komma ikapp med. Både app, spel och tillbehör delen.
    Men i dagsläget så tycker jag att det finns bättre och roligare appar till iOS. Många portas ju över till Android, men långt ifrån alla.

Det kan vara lit svårt att hitta sina favorit appar på AppStore.
    Mitt tips är att googla efter den typ av genre det är du är ute efter.
    Ett annat tips är att skriva in genren direkt i sökrutan i AppStore och välja visa "most popular".

Det finns en del saker som iOS är bättre på än Android.
    Men samtidigt finns det självklart saker som Android är bättre på.
    Ta tex AppStore vs Market.
    Jag kan tycka att market kan vara lite "si så där". Jag vet inte, men det kan kännas lite rörigt ibland.
    I AppStore har man bättre översikt.
    Men när det kommer till att installera appar så är tex Market bättre.
    I AppStore måste man skriva in ens lösenord om man varit "inaktiv" på AppStore ett tag. Tex om man int installerat något på nån timme eller några dagar. Och när det installerar så kommer man till skärmen appen läggs till på. När du sedan ska tillbaka till AppStore så kan din sökning ha försvunnit, och du måste scrolla till sidan appen fanns på igen.
    När man installerar på Market så installeras det i bakrunden under tiden man är på Market. Personligen så tycker jag det är en mycket bättre lösning.

Nu vart detta kanske inte svaret på dina fråga, men jag ville ändå skriva av mig lite och det kan vara lite rolig info för andra som inte vet hur det funkar :)

Måste jag välja så blir det Android.
    Jag tror på öppenhet.
    Man kan inte fortsätta stänga inne iOS i fortsättningen, det kommer Apple inse när deras kommande produkter inte säljer lika bra som innan. Jag tror att det bara är fanatiska Apple fans som köper Apples produkter i framtiden om dom inte gör en förändring.

Last edited: 7 feb 2012
  10. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ang. instängdheten så får vi ju inse att det är mycket beroende på det som iOS flyter på det sätt det gör, kompatibiliteten mellan app/enhet är oftast bättre. Jag märker även att många i min omgivning, ja gemene man oberoende av vilken plattform dom kör inte funderar på detta med instängdheten.

Det finns en hel del som flyter mer obehindrat iOS, jag testar ofta på frugans Ipad när min tab krånglar på en websida & än fast det ibland är tvärtom också så är Ipaden säkrare, så är det bara & då menar jag alltså när androiden är orotad eftersom det är så gemene man kör dem.

Jag skulle personligen dock ej byta min tab mot en iPad för allt på jorden, den fungerar mycket bra & är för mig så oerhört mycket roligare att använda än frugans Ipad 2 som jag trots allt använt en hel del. Tråkigt bara att samsung inte fått till flytet i touch wiz så att dom i butik kan ge iPad en chans, är ju nästan skrattretande laggigt & skrämmer nog bort många som kan jämföra med Ipaden bredvid. En annan sak i butik är ju att iosenheterna där är klara att användas, androiderna ser ju oftast ut som crap med sina ofta röriga hemskärmar som folk misshandlat genom att sprida ut widgets mm i en salig röra.

Via Tapatalk.

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

härligt att se åtminstone en person med objektiv observationsförmåga ;)
    jag skulle heller inte byta bort android mot ios... wp7 är jag dock sjukligt sugen på men tyvärr blir instängdheten densamma som på ios. Hade N9 haft ett bra app-utbud hade den ägt allt ;)