Asienköpt tab...

Diskussion i 'Samsung' startad av odishon, 12 okt 2011.

1. odishon

odishon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan få ta över polares Tab (p7500/16) som köpte sin i Thailand. Kollat på den och fått leka lite med den.

Den har thai, vietnamesiska, indonesiska och engelska för det är en thailändsk firmware. När jag testade den så anslöt jag den till Kies och då var det uppgraderingsdags.

Men fick en xxxTH uppgradering och jag fattar det som att det är den thailändska uppdateringen.

Kan få ta över plattan billigt och engelska tangentbord/språkstöd är väl ok men finns det något enkelt sätt att få den till europeisk version med svenskt språkstöd? Kan ju alltid skaffa ett nytt keyboard typ GO och lägga på en Swedish for GO Keyboard app.

Vill inte hålla på att böka med konfigurationer och roota.. är för lat för att sätta mig in i det.. men kan man stryra vilken "regions"-patch man får eller blir man låst till den thailändska uppgraderingen forever?

2. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Enklast är att flasha in euro romen med odin som hittas på samfirmware.com.
    Denna metoden är samma som att uppdatera genom kies så allt förblir original och är enkelt att utföra.

3. odishon

odishon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Thx.. mailade samsung-supporten parallellt.. enl dem.. så var deras rek att lägga på en tredjeparts tangentbord, Frågan är.. tjänar man ngt på att byta till euro-rom om det räcker.. har använt polarns platta nu med 3g och wifi och allt verkar funka.

Ska nog "ta" över den. Thx!

4. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER