Batteriproblem

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Babyblue, 2 aug 2011.

1. Babyblue

Babyblue Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej alla!

Igår hände en oroväckande grej med min tre dagar gamla lur. Jag satt på en middag och tog upp luren och noterade att "oj, nu har ca 50% av batteriet gått åt utan att jag ens rört telefonen". Skall tilläggas att nallen var fulladdad när jag rörde mig hemifrån, ca 2 h tidigare..

Hur som helst, när detta upptäcktes, stängde jag av alla program via vad jag antar kan liknas vid en inbyggd task-killer som nås via snabbmenyn till höger om notifikationsfönstret vid fullskärmsläge (är detta feltolkat?).. Utöver detta stängde jag av all datatrafik, wifi och mobildata, då jag befann mig på landet med lite svajjig 3G-täckning men helt fullgod samtalstäckning. Trots detta laddade telefonen ur 20 procent till på ytterligare ca 20 minuter (helt utan användning och liggandes på bordet med skärmen släckt.

När det sistnämnda upptäcktes och jag hade i runda slängar 30% kvar på batteriet, stängde jag av telefonen helt och hållet, för att ha sällskap i form av Spotify på vägen hem från tillställningen. Ca en och en halv timme senare, när jag traskade hemåt och skulle starta upp telefonen var den helt urladdad och ostartbar..

Nu till frågan, har ni varit med om ngt liknande, och vad kan felet bero på? Känns nästan som någon slags krypström eller ngt!!? Bör jag ha lite is i magen och avvakta och se om detta var lite otur eller är det bara att returnera på stört? (ber om ursäkt för långt inlägg).. Tacksam för svar!!

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 334

MINA ENHETER

Ofta beror sånt på någon app som får spel. Har varit ute för det 2 gånger
    själv. Första gången var det gps:en som inte stängdes av efter användning.
    Andra gången var det ett mail program jag använde som vägrade sluta ladda ner data.

Har du fortsatta problem och inte hittar orsaken kan en factory reset vara en lösning

3. Babyblue

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kan det verkligen vara möjligt att exempelvis gps:en skulle kunna få för sig att fortsätta ligga i bakgrunden och suga batteri även om telefonen är helt avstängd?

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 334

MINA ENHETER

Inget borde dra ström om telefonen är helt avstängd, bara i standby. Kanske missförstod jag dig.

Sent from tapatalk

5. Babyblue

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Luren drog ca 30% på ca 1,5 timme i helt avstängt läge. Idag verkar dock batteriet fungera ua. Mycket skumt..

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    När man märker något sådant här konstigt så är det lämpligaste att helt enkelt bara starta om den.

Antar att du har snabbstartläget aktiverat & om du då slår av den så stängs den ju lixom inte helt ned, den ska dock inte dra ström så att det märks men om du hade något i bakgrunden som spökade så vet man ju aldrig?

Vi får hoppas att det var en engångsföreteelse...

7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Spotify drar enormt med kräm om man ligger online och streamar, därför har man infört off-line mode

Offline mode - Spotify - Spotify

Glömmer man Spotify på online så är det snabbt kört.....