Har gått från att använda Sony i flera år till P20 Pro. Vid telefonbytet flyttade jag över större delen av mina tidigare appar. Den här telefonen håller knappt batteriet en dag. Sony-telefonen hade inga problem med det. Vet att det inte går att jämföra rakt av, men med ungefär samma appar borde väl inte en nyare telefon med större batteri ha kortare batteritid. Hur är batteritiden för er?
Jag ligger på 3-4 dagar mellan laddningarna och då laddar jag aldrig under 20% kvar. Men då kör jag mest samtal, sms, mail, youtube och 2-3 bilder per dag. Första 2-3 laddningarna så klarade jag bara dryga 2 dagar, sedan har det ökat (kanske pga någon uppdatering också). Just nu: använd 2 dagar 3 timmar och 60% kvar. Kör optimeraren i telefonhanteraren varje dag. Edit: Körde också över allt från min P10 plus. Kör mörka teman där det går.
För att utesluta så kan du avinstallera alla dessa appar du flyttade över. Framgår inte hur du gjort flytten av appar. Sedan installera dom på nytt via google play och utvärdera efteråt och se om du ser någon markant skillnad.
Min nya (1vecka)p20pro är rätt glad för att äta batteri. Gissar på att dålig täckning på jobbet är en bov i dramat. Men hur utlöser man grafen den gör? Den ser ut såhär just nu. I övrigt är det ingen app som direkt sticker ut.
Ju grönare under "Mobile network signal" ju bättre täckning, ju rödare, desto sämre täckning är hur man läser den delen