Diskussion: Batteritråden

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Cygnus, 9 mar 2013.

1. Kherberos

Kherberos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Bara kört med Ds Battery saver, och det gör ingen skillnad. Stamina mode verkar ju sköta det andra batteriappar uppnår.

2. xpz

xpz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok, Var stamiNa inaktiverat när du körde appen? Kanske de motarbetar varandra.

Skickat från min ST17i via Tapatalk 2

3. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Hade både Staminamode och DS på, där DS enligt Stamina mode tog 7% av processerna, men jag litar inte riktigt på Stamina mode, varken när det kommer till hur lång standbytid jag har kvar eller vilka appar som drar vad. Enligt läget tog ett spel kontinuerligt 9% när det var över 4 timmar sedan jag spelade det.

4. hell-man

hell-man Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Uhh, blir orolig när jag läser runt här. Mitt nästan enda problem med att komma till beslut om att köpa en Z, är detta med fast batteri. Om Samsung på torsdag som väntat visar sig fortsätta med utbytbart batteri, kommer jag att få sådan ångest. Några är nöjda om de kunnat använda telefonen i 12 h utan laddning. Jovisst, det är jag också, OM jag har möjlighet att då byta batteri. Vilket jag ju inte har med Z. Jag formligen älskar att till min Arc alltid ha med mig ett fulladdat extrabatteri - ibland två - och veta att jag inte behöver bekymra mig hur jag än avänder telefonen. Några talar ju också om raketsnabb batteriåtgång vid surfande på 4G. Låter inte bra. Surfa är det jag gör absolut mest med telefonen.

I min värld skulle tillverkarna mer än gärna få göra telefonerna något tjockare, men med större batterier!

5. Eeelgen

Eeelgen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Statsen är inte alltid att lita på, men de visar ju inte din aktuella förbrukning utan vad som förbrukat totalt sedan din telefon senast var fulladdad. Alltså 9% (med en nypa salt) av din sammanlagda förbrukning.

Standby tiden räknas utifrån den data den har av hur du använt telefonen, som färddatorn i bilar. Använder du den mycket under en period går den snabbt ner, tar du det sen lugnt ett tag går upp igen.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

6. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Om du kan ha med dig extrabatterier, kan du väl ha med ett powerpack? :-) Är positivt överraskad över batteritiden än så länge, bara på tredje laddningen men fick ihop över 4h skärmtid på totalt 12h utan laddning. Visserligen det mesta på wifi, men med delvis tung användning som spel. Stamina mode gör sitt till, drar ju snudd på 0% i timmen när skärmen är av.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

7. TouchingEvil

TouchingEvil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag instämmer. Är riktigt glatt överraskad över batteritiden. Jag älskar verkligen min nya mobil, har aldrig varit så här nöjd och då har jag iPhone 5 och Samsung galaxy s3 liggandes skräpande nu :-)

Köp z:an och njut för faan.

8. hell-man

hell-man Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Ja, men ett powerpack tar klart mer plats än ett batteri, och när man har det anslutet har man det omkring sig. Bökigt.

9. Blabert

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Jo det är bökigare helt klart. Underlättar ju om man har någon väska eller stor ficka. Självklart skulle jag också vilja ha löstagbart batteri, men å andra sidan finns det ju positiva saker med att det sitter fast som att man slipper knarrande plastiga batteriluckor.

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

10. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Går mobilen ur deep sleep när man laddar den? Inte haft problem med deep sleep med Stamina läget förrän nu när jag laddar den, och då går facebook igång fastän skärmen är släckt.

11. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Det verkar som om den gör det ja!

12. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Har du samma dilemma?

13. Eeelgen

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Mm verkar så. Att väcka med volymknapparna går endast när den är ur deep sleep och det funkar varje gång när den är på laddning. Inte nu för att det gör nånting, kuriosa :)

14. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Hm, hur menar du med att du väcker med volymknapparna? Händer inte ett smack när jag trycker på mina nu när den laddar och skärmen är släckt.

15. Eeelgen

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Märkte det igår när jag hade den i dockan. Är väl nån app som startar när man har den där som gör att den reagerar på det.

Kom bara att tänka på volymgrejen då det var ett trick man använde på O2X med trasig låsknapp.
    Den gick då istället att väcka med volymknapparna sålänge den inte var i deep sleep.

Hursomhelst kvittar det om den sover eller inte när den är på laddning :)

16. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Upplever ni att batteriet töms fortare på 4G än på 2G/3G? Har haft igång luren i 5h 73 minuter och har en skärmtid på 27minuter, och har redan 75% kvar?

17. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Jag upplever precis samma sak, suger verkligen batteri!!

18. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Glad att jag inte är den enda då. Förstår inte hur det går ihop, och det måste nästan bero på 4G-nätet. Tjejen hade igång sin i 16h med en skärmtid på 1h 18 minuter och hade 68%. Något måste ju vara galet?

19. Blabert

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

4G är drar generellt mer ström, ja. Särskilt om täckningen är dålig men det gäller ju 2/3G också. Har 40% kvar av batteriet efter 4h40 med skärmen på halva tiden ungefär, men då har jag också suttit på tåget i dryga 2h.

20. Kherberos

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Kommer inte i närheten upp i de siffrorna. Visst må jag sitta på längre standbytid (15h-20h) men kommer då inte upp i en skärmtid på 2h. Får helt enkelt hoppas att batteriet blir bättre optimerat med tiden.