Fråga: byta mittenramen

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Vackrafia, 17 maj 2013.

1. Vackrafia

Vackrafia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja jag är ett jävla klantarsle.

En månad gammal telefon som jag betalat självrisken på efter att ha tappat s3an i toaletten.

nu gled 4an ur näven två gånger i trottoaren.
    displayen är intakt men silverramen är tillplattad. Kan man byta enbart den?

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

har du tur kan du göra en sk retouch inne på phonehouse isf kostar ramen 250 kr.
    jag gjorde det i samband med ett skärmbyte på min note 2 och då ramen inte sitter ihop med skärmen som den gör på s3 kostade det 250 kr för en ny ram.. klart värt pengarna imo..

3. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Har sjä'lv råkat ut för det tre gånger första veckan. Händer alla mina mobiler så jag är van att ta isär dom.
    Har inte bytt på S4:an än men enligt ifix mm så skall den vara lätt att ta isär så om du är lite händig och inte bryr dig om garanti så kan du köpa en ny ram för en hundring.
    Här har du en men det finns fler och säkert billigare.
    http://www.ebay.com/itm/Original-Mi...aceplates_Decals_Stickers&hash=item48554ad3f1

Vi du byta allt så finne det ex här
    http://www.ebay.com/itm/New-OEM-Bla...t=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item19dc5deb78

film hur det går till
    http://www.youtube.com/watch?v=9NNvCRW5PiU

Last edited: 17 maj 2013
  4. Vackrafia

Vackrafia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Känns som att jag har otur.. det är den där sista biten som sitter kvar på displayen som har tagit stryk.

Vilket verkar vara ramen till plattan som allt sitter fast i då eller?

Vad arg jag är på mig själv

Kanske värt att vänta tills man tappat den tio gånger till och lämna in den på försäkringen.. :/

5. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Den blir tuffare. Delen kostar inte så mycket men displayen är troligen limmad fast som på S3. Får spana lite på youtube om det finns någon film där dom byter den delen. Själv så kommer troligen tappa den så displayen går sönder och om dom har samma erbjudande som på S3 mm så kan man byta displayen och ramen för 800kr. troligen inte den i stora ramen utan den lilla närmast displayen men dom kanske byter den också för någon hundring.

6. Lunatico

Lunatico Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111

MINA ENHETER

Konstigt att du inte lärt dig vid det här laget att skaffa dig en bumper eller liknande med tanke på att du inte verkar vara speciellt försiktig med dina telefoner...just my two cents.

7. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Hade det i början men den skadade min mobil så jag skippade den. Sedan så vill jag ha en så liten mobil som möjligt fast med stor skärm. Sätta på skydd gör mobilen ful och stor. Jag betalar hellre skadan som uppstår när man tappar den.

8. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Har ett tpu skal som är riktigt slimmat runt telefonen, upplever faktiskt inte någon större förändring på storleken. Dock ändrar den ju utseendet, inte till det bättre tyvärr. S4 är riktigt snygg utan skydd, mycket snyggare än S3 en mig allafall.

Vart kan man byta skärm för 800:-?

Någon som kanske har en länk?

Skickat med Tapatalk

9. marw77

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

SAMSUNGS service ställen gör det
    Ex http://www.nordicservice.se/service/galaxy-s4-skarmbyte/

Håller med. Skal är skitfult.