Hej, Finns det någon vänlig själ som har Call light apk filen och vill skicka den till mig? PM i så fall, tack! /qsecofr
Den finns inte i butiken om man kör 2.1, appar som inte funkar under 2.1 sållas nog bort på ngt sätt. Men jag har läst att den skall funka till 1.5 and above, så jag tänkte chansa ändå....men jag måste få tag i den på ngt annat sätt än från butiken... /qsecofr
hittar den prima med 2.1 men kan ladda upp den på mediafire åt dig http://www.mediafire.com/file/xtxlfagzyd2/com.mindistic.android.oncalllight.apk Anledningen att du inte kan hitta den är att den är private så om du inte har det fixat via din rom kan du inte se den. har inget med vilket version av android du kör
Tack så hemskt mkt! Jag kör en 2.1 beta till Samsung i5700, kanske därför jag inte ser den... /qsecofr
jag skulle rekommendera att du fixar till din build.prop med en fingerprint som låter dig komma åt privata apps. du kan till ex klämma in nexus one's fingerprint så ska du komma åt det. build.prop ligger i /system/
Låter lite överkurs för mig, är novis. Men är det typ bara att ersätta build.prop så kan jag nog klara av det... Eller kan man editera den i anteckningar och addera något så att man ser private apps? /qsec
det är bara och öppna i notepad ja. ska klistra in det fingerprint jag kör med Kod: ro.build.fingerprint=google/passion/passion/mahimahi:2.1-update1/ERE27/24178:user/release-keys
Får det inta att funka, ser du ngt fel här? # begin build properties # autogenerated by buildinfo.sh ro.build.id=ECLAIR ro.build.display.id=sec_spica-eng 2.1 ECLAIR eng.sy.seok.20100218.093132 ota-rel-keys,release-keys ro.build.version.incremental=eng.sy.seok.20100218.093132 ro.build.version.sdk=7 ro.build.version.codename=REL ro.build.version.release=2.1 ro.build.date=2010. 02. 18. (목) 09:32:06 KST ro.build.date.utc=1266453126 ro.build.type=eng ro.build.user=sy.seok ro.build.host=SE-S605 ro.build.tags=ota-rel-keys,release-keys ro.product.model=GT-I5700 ro.product.brand=Samsung ro.product.name=GT-I5700 ro.product.device=spica ro.product.board=GT-I5700 ro.product.cpu.abi=armeabi ro.product.manufacturer=Samsung ro.product.locale.language=en ro.product.locale.region=GB ro.wifi.channels= ro.board.platform=s3c6410 # ro.build.product is obsolete; use ro.product.device ro.build.product=spica # Do not try to parse ro.build.description or .fingerprint ro.build.description=sec_spica-eng 2.1 ECLAIR eng.sy.seok.20100218.093132 ota-rel-keys,release-keys ro.build.fingerprint=google/passion/passion/mahimahi:2.1-update1/ERE27/24178:user/release-keys # Samsung Specific Properties ro.build.PDA=I570E ro.build.Phone=I570E ro.build.HW=REV 0.1 ro.build.RFCallDate=2009.02.25 ro.build.hidden_ver=I570E ro.build.changelist= ro.build.FUSDLMode=Change ro.build.SupportFUS=TRUE ro.build.CGMM=GT-I5700 ro.build.GMM=GT-I5700 # end build properties # # system.prop for spica # rild.libpath=/system/lib/libsec-ril.so rild.libargs=-d /dev/ttyS0 keyguard.no_require_sim=true # [SWA_DD.Sound] Start ro.config.ringtone=Samsung tune.mp3 # [SWA_DD.Sound] End ro.media.dec.aud.wma.enabled=1 ro.media.dec.vid.wmv.enabled=1 #User Mode ro.secure=1 ro.debuggable=0 persist.service.adb.enable=0 #Eng Mode #ro.secure=0 #ro.debuggable=1 #persist.service.adb.enable=1 # # ADDITIONAL_BUILD_PROPERTIES # ro.url.legal=http://www.google.com/intl/%s/mobile/android/basic/phone-legal.html ro.url.legal.android_privacy=http://www.google.com/intl/%s/mobile/android/basic/privacy.html ro.com.google.clientidbase=android-samsung ro.com.google.locationfeatures=1 ro.com.google.gmsversion=2.1_r1 ro.config.notification_sound=OnTheHunt.ogg ro.config.alarm_alert=Alarm_Classic.ogg ro.config.ringtone=Samsung tune.mp3 ro.kernel.android.checkjni=1 ro.setupwizard.mode=OPTIONAL net.bt.name=Android ro.config.sync=yes dalvik.vm.stack-trace-file=/data/anr/traces.txt
det är inte alltid det funkar direkt faktiskt. du får rensa market cache till å börja med. ibland kan ta det nån timme för mig o fråga mig inte varför
Ok, testar. Du som verkar ha koll... Detta avsnitt nedan, har det ngt att göra med en otroligt störande truddelutt som spelas då man startar telefonen? # [SWA_DD.Sound] Start ro.config.ringtone=Samsung tune.mp3 # [SWA_DD.Sound] End
Ok, det är bara att sätta # framför ro då eller? Det är ingen fara att mecka med denna fil? så att telefonen inte startar igen eller så? /qsec
Lite pinsamt detta, men jag hittar inte vart man tömmer cashen? Finns det i någon meny eller måste man in och tömma ngt manuellt? /qsec
precis. bara sätta # för. Det är inte nån fara att kommentera ut den raden. dock så tror jag inte att det är uppstartsljudet utan ringsignalen. Och för att tömma cachen för market så går du in i settings>program>hantera program>Market och trycker på "Töm cache"
Ok, kikade där innan. Men market finns inte där, där finns bara program som jag har installerat utöver de fasta programmen? /qsec
Det funkar fortfarande inte för mig att söka på call light trots ändrat fingerprint, tömd cash och omstart. Någon som har ett tips? Någon som vet om namnet på någon annan app som är "private" som jag kan testa att söka på? /qsec