Cube U9GT5

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av elayah666, 16 mar 2013.

1. elayah666

elayah666 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ej! Helt ny på forumet här! Jag har en Cube U9GT5 som jag överlag är väldigt nöjd över.
    Dock är mitt Wifi otroligt opålitligt. Hemma blev jag tvungen att ställa om båda mina routrars kanaler så de var jättelångt ifrån varandra och Hotspot från min HTC one X är knappt något att tala om, får kontakt 1 gång av 100 försök och då fungerar det bra, provat alla typer av krypteringar och utan. Men har problem med detta! Någon som har något tips?

mvh Henka

2. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Hej och välkommen :) Kul att du köpte den, jag funderade på den men valde till slut Cube U20GT d.v.s. liknande hårdvara fast bara 1024x768 i upplösning, var lite fundersam på hur plattan skulle flyta med så pass högupplöst display med den hårdvaran, hur upplever du flytet i plattan?

Tyvärr har jag inget tips alls ang. ditt WiFi -problem, mer än att uppdatera firmware om det finns någon ny uppdatering?

Är även räckvidden dålig eller är det bara själva anslutningen som strular?

3. elayah666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag är skitnöjd över plattan, man brukar ju säga att man får det man betalar för men jag är nöjd, men man märker en viss skillnad när man kör Retina/HD läge på. Då tar det mer ram/cpu kraft. Men jag tycker det räcker att köra standard upplösning även om HD läge är magiskt. Man sparar en del batteri på det. Hade jag fått bestämma nu så hade jag valt U32GT med HDMI istället, men man kan ju köpa fler? :)

Cube U9GT5
    + Snabb
    + Fantastisk skärm/upplösning
    + hög kvalitetskänsla
    + brutalt batteri 10000 mah
    - ibland tar inte volym knapparna
    - finns en del ej kompatibla appar på play
    - ingen HDMI
    - saknar en lucka till minneskort osv, lätt att peta ut.

Jag har luskat ut att det är telefonen som spökar, har provat andra android lurar och det fungerar utan problem.

4. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Tack för omdömet! Vad menar du med "köra i standard -upplösning", hur väljer du vilken upplösning du ska köra i, och vad är "standard" -upplösningen?

5. elayah666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen orsak! i inställningar för visning så kan man välja standard upplösning eller HD, dvs på HD så ställer den upp upplösningen som retinan klarar(2048x1536). Men givetvis är skärmen bättre än standard IPS enligt mitt tycke vid standard upplösning.

6. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Jo men vad är då upplösningen som körs i "standard" -läget?

7. elayah666

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej igen!

Enligt appen Screen resolution info så ligger den på 1600x1122 som standard.

mvh henka

8. botze

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

OK, alltså betydligt högre än 1024x768 som annars är "standard" på icke-retina plattor...