Jag fick man platta igår och här kommer några snabba synpunkter om den, men kan börja med att säga att jag är nöjd!
Jag beställde från Elijah på Aliexpress. Jag betalade 1750 för den, men åkte tyvärr på tull så blev 240 spänn till
Min skickades med China EMS. Att den inte skickades med DHL(som egentligen Elijah skickar med gratis) var för att jag bor på gotland och då var det nåt problem med det.
Det tog precis en vecka för den att komma. Vilket jag tycker är helt okej.
Lite synpunkter om plattan:
-Byggkvalitén är bra, dock håller den nog inte samma klass som dyrare kvalitets plattor som Samsung Galaxy Tab.
-Skärmen är mycket bra! Har inte märkte av någon bleeding, ränder eller liknande. Ljusstyrkan verkar vara bra, har dock inte hunnit testa den ute. Testade ett serieavsnitt i 720p och det flöt på bra och såg riktigt bra ut på skärmen.
-Wifi har jag inte haft några problem med. Signal styrkan och hastigheten verkar vara ungefär som på min sgs2.
-Högtalaren är väl som dem flesta säger inte någon vidare.. Men den fungerar och går att använda till korta filmklipp och liknande.
-Prestandan är bra, ungefär som på sgs2. Det flyter på bra, ibland kan det dock lagga lite med hemskärmsbyten. Men tror att det endast är om processorn klockat ner sig lite. I Quadrant får jag 4209.
-När jag testat Svt play i webbläsaren har det inte fungerat bra, har laggat och ljudet har inte hängt med. Har inte hunnit forska i saken om det finns en lösning på det?
-Jag har inte märkt av några problem när jag har strömsladden inkopplad och använder plattan.
-Kameran är kass.
-Batteri tiden verkar bra, har ju dock inte hunnit testa den så mycket.
Jag flashade in Evolution Prime romen direkt. Har dock problem med att alla appar i play inte är kompatibla. Använde ändå denna guide och ändrade build.prop filen:
http://www.flashmyandroid.com/forum/showthread.php?1266-Guide-Change-build-prop-for-game-loft-games
Appar som inte fungerar är tex Crome, facebook och flipboard. Men jag vet inte, de kanske inte fungerar till nån surfplatta ännu eller?
Click to expand...