Problem: Dålig spelprestanda

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Blackbird, 10 mar 2016.

1. Blackbird

Blackbird Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Hej

Tänkte att jag måste skapa en separat tråd, eftersom detta är ett alldeles för stort problem.

Jag är väldigt missnöjd med spelprestandan. Både iPhone 6s plus och GS6 hade bättre prestanda.

Först och främst löper skärminställningen amok när man spelar spel. Det blir överdrivet starka färger (saturation), oavsett vad jag har för skärminställningar. Jag har min inställd på basic.

När jag startar ett spel så förblir färgerna normala i en sekund, innan telefonen tvingar sig själv att övergå till överdrift (over saturation). Händer i samtliga spel. Konsekvensen är att mina ögon tar stryk när jag spelar spel, vilket inte är hållbart. Konstigt att detta problemet inte fanns i GS6.

Vidare är prestandan dålig. Jag får stundvis framedrop i väldigt enkla spel, t.ex hearthstone (hade inga framedrops med GS6). Ett ännu enklare spel är arrow, som jag spelade laggfritt på 6s+. På GS7 laggar det stundvis vilket leder till irritation.

Så min fråga till er: Hur ser spelprestandan ut för er? Ladda gärna ner Arrow och pröva. Går det att fixa så att färgerna inte exploderar i ens ansikte när man spelar spel?

Måste gå och jämföra spelprestandan med demoex, så att jag kan utesluta DOA.

2. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179

MINA ENHETER

Är det Arrow av Ketchapp?

/Tobias

3. Blackbird

Blackbird Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Det stämmer bra det.

4. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179

MINA ENHETER

Hej!

Har testat lite nu och kan inte påstå att jag upplevde några framedrops, men jag kom o andra sidan inte så långt :P

Mvh
    Tobias

5. qudos

qudos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179

MINA ENHETER

Hm, lät telefonen ligga i nån minut och sen provade jag igen o nu hackade det till 2-3 gånger.

Mvh
    Tobias

6. RimonElias

RimonElias Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Går att stänga av "funktionen" med att telefonen ändrar färgerna. Ladda ner Package Disabler Pro och inaktivera game service och gamepad service.

Läs mer här.. http://forum.xda-developers.com/galaxy-s7/help/screen-mode-games-t3331330