Fråga: Dåliga bilder?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av kjellson, 26 feb 2012.

1. kjellson

kjellson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hejsan! är det bara jag som tycker att kameran i Sensation suger? Bilderna blir väldigt "korniga" och dålig kvalité tycker jag. Länkar en bild så får ni se.

Här har ni en annan bild som jag tycker är bra mycket bättre än den första jag postade..

Vad har ni för inställningar på kameran?

2. antjoh

antjoh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Under rätt ljusförhållanden så tycker jag kameran är ganska bra. Den första bilden du bifogat är ganska kompicerad att få till på ett bra sätt till och med för en avancerad kamera. Stora ljusa ytor med mycket skuggor osv.

Nu är bilderna iofs ganska små till storleken så de kanske ser sämre ut i full storlek?

3. Orfeous

Orfeous Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag fotar mycket med min och tycker det blir riktigt bra kvalité.
    Har du ställt in på 8mpx? Sen får man justera vitbalans och ISO vid olika motiv. Fokus brukar jag köra manuellt med finger på skärmen vid en speciell punkt. Prova rengöra linsen med en mikrofiberduk också. Kan ju vara fingeravtryck där. Dina bilder ser bra ut när min webläsare zoomat ut från bilden men tappar upplösning och skärpa rejält då man tittar på bilderna i normalläge fast inte fullstort. Jag visar nån bild jag tagit