Jag har aldrig hört talas om megaupload. Var deras app lika smidig och integrerad och plattformsoberoende som Dropbox? Märkligt att jag inte hört om det företaget tidigare. Hade det varit en bra app lär jag hört om den, men icke. Så Dropbox och Megauploads app är likvärdiga? Lika många användare och backuplösning (möjlighet att ångra raderat material etc.) för betalande? Förtydliga gärna för en novis på Megauploads appar och tjänster.
Jag tror syftet med att megaupload togs upp från första början var att det laddades upp så mycket pirat grejer så dom blev stämda och fick stänga.
Ja, säkerligen, men jag undrar om deras app var samma som Dropbox, och att avtalet/villkoren såg lika ut? Tunt med svar på relevanta frågor här.
Ärligt talat ser det mer ut som att du är fullt införstådd med vad megaupload är och vilka tjänster de erbjöd, om inte finns allt att läsa i länkarna längre upp. Men eftersom tjänsten inte längre finns kvar spelar det mindre roll om den var bättre än dropbox eller hur? Skickat från min LT26i
Poängen med att nämna Megaupload var att påminna om att saker i "molnet" inte heller nödvändigtvis är säkra utan också kan försvinna och därmed kan man vilja ha backup även där. Frågorna i övrigt är inte relevanta för denna tråden och jag kan ändå svara på dem.
Ni säger att Megaupload och Dropbox är samma sak/princip. Jag säger att det inte är det. Mil ifrån varandra. Därav kommer Dropbox-diskar aldrig brinna upp, eller någon skulle kolla upp eventuellt piratkopierat material. Jämför inte äpplen med päron är ni bussiga. Det fanns en anledning att megatjafset blev avstängt. Händer detta med Dropbox är jag den första att erkänna att jag hade fel. Tveklöst. Er tur.
Självklart kan dropbox få ett totalt haveri men risken för det bör ju vara minimalt såklart. Megaupload är som sagt ingen lagringstjänst som kan liknas med dropbox överhuvudtaget det finns helt enkelt ingenting som dom har gemensamt alls. Dock är det ju ganska tydliga regler för vad man får lagra på dropbox och piratmaterial är inget av dom. Att dropbox dessutom bevisat inte är krypterat hela vägen gör det till en kass tjänst i mina ögon iaf. Det går att lösa med egna medel men blir tämligen ointressant. Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Jag har inga backuper alls externt. Jag har en SSD med Windows och nåt spel, sen en 500gb mekanisk till lagring. Min anime, mina filmer och mitt porr går att tanka om. Varför använda en hårddisk för att lagra samma sak på två platser, när den kan användas till att lagra dubbelt så mycket?
I mitt fall handlar det om saker som inte går att få tag på igen. Sedan om man lagrar det på två olika hårddiskar på olika platser eller på två olika molntjänster spelar förstås ingen roll. Det viktiga är att man gör backup om man har saker man faktiskt bryr sig om.
Satt på internet support för tio år sedan. Fick in en doktorand som hade hela sin C-uppsats lagrad på ett mailkonto från någon liten leverantör. Leverantören la ner -> samtal till internet supporten (eftersom att uppsatsen fanns på internet så måste ju vi supportera hela internet, suck). Hon hade någon tidig papperskopia som hon fick börja om med.. Alla gör väl som de själva vill med backuper. Har man data som är viktigt så ser man till att man har flera backup:er I övrigt, var medveten om riskerna i era lösningar.
Precis. Har jag backup i hemmet exempelvis, extern HD eller DVD-skivor och hemmet brinner ner. Då är det kört. Dropbox tipsar jag om. Jag betalar exakt 9.90$ i månaden. Lite drygt 70 spänn i dagens valutakurs. Värt varje spänn. 65 GB lagringsutrymme till alla dokument och bilder. Behöver jag mer lagring, då köper jag mig det.