Datorköp

Diskussion i 'Off Topic' startad av MeIoN, 24 aug 2011.

1. MeIoN

MeIoN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Last edited: 24 aug 2011
  2. Letalis

Letalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Ser väl ok ut. Dock så står det att minnena utgått.
    Har ungefär samma uppsättning.

Sent from my Blade using Tapatalk

3. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Vad skal du göra på den?

skulle ha köpt till en processorkylare så du kan klocka den mer.
    Och om du inte skall spela skulle jag bytt grafikkortet mot en SSD och köpt en billigare 5200RPM HD.
    Möjligtvis några tysta fläktar skulle vara trevligt för att dra ner ljudnivån.
    O köp ett par RAM-minnen som inte har utgått ;-)

4. MeIoN

MeIoN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

WTF minnena måste ha gått ur idag :) .. Ska spela och det är till en polare som inte är direkt sugen på att hålla på med klockning osv. Isåfall går det ju att köpa senare !

5. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Köprådssektionen gäller dessvärre enbart enheter som kör Android. Vi provar i Off Topic istället.

6. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Som Erlend säger, en kylare och ett nätagg med lite mer watt! 650W skulle jag tatt för framtida uppgraderingar.

7. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Hade köpt denna hdd istället; 1TB Western Digital Caviar Black - Inet.se Billigare och bättre.

Moderkortet duger MEN stödjer inte SLI om du i framtiden vill använda 2st Nvidiakort. Jag gjorde själv denna tabbe och fick lov att byta grafikkort från nvidia till radeon. Kan vara bra att lägga på tanken.

Cpu'n duger men som något sagt/säger i kommentarer, stockkylaren är inte alltid så bra. Låter oftast ganska mycket. Köpte en annan kylare till min amd för 100kr, lät mindre och kylde mer. Kan vara värt det.

Grafikkortet duger. Nätagget duger men som sagt, kanske kan vara bra med iaf ett 650w för framtiden, tex detta; Fractal Design Newton R2, 650W modulär - Inet.se Fractal design gör bra grejer och det är modulärt vilket jag önska jag hade.. Vore grymt skönt. Och om det är för dyrt, kör på denna; http://www.inet.se/artikel/6909597/corsair-cx-600w-v2-80 Princip samma pris men ett Corsair och 600w.

Chassit är grymt, har själv ett vitt. Det finns gott om plats för tex end-gpu's och plats för att dra kablar bakom moderkortsplåten.

Other than that, go for it.

Last edited: 24 aug 2011