Hej! ny på forumet och ny androidanvändare Har problem med att få igång så jag kan surfa,få upp kartor m,m. som har med uppkopling att göra. Har sökt på nätet efter inst. för telia och kollat att dom verkar rätt men utan framgång, men sätter jag in sim i min gamla mobil (gsm) så kan jag surfa på nätet. Så nu vet jag inte vad jag ska söka för inställningar som är fel? har det något med abonnemanget att göra. Uppdaterat: Har kollat med telia för jag började tro att mitt abonemang inte gällde för mobilsurf, men det gör det. WiFi funkar Önskar hjälp av er som har en defy el. kan , måste man registrera sig på motorola eller något sådant, börjar tappa tron på att jag ska få igång det. sms funkar Sökt på nätet men inte hittat någon svensk support för motorola.
Kolla i Swdroids wiki som du hittar på första sidan. Jag skulle gissa på att du har felaktiga APN inställningar Tyärr kan jag inte länka till den eftersom när jag går in på den sidan hamnar jag på någon drugstore sida ?????
Har dom hära inst. från telias hemsida, kan någon se fel? Telia se namn telia.se apn online.telia.se proxy 010.254.254.354 port 8080 anv.namn inget lösen inget server inget mmsc inget mms-proxy inget mms-port inget mcc 240 mnc 01 autiser.typ inget apn default.supl Telia mms namn telia se mms apn mms.telia.se proxy ingen port ingen anv.namn mms lösenord inget server inget mmsc Android Sverige | Swedroid mms proxy 193.209.134.132 mms port 8080 mcc 240 mnc 01 autidering.typ inget apn-typ mms apn protokoll IPv4 Vad är dun? provade sätta inst. samma som mms. då jag laddade upp meddelandet gjorde det mmsc till en länk?? Uppdatering: Har nu hittat att det var en inställning om mobilt nätverk som inte var i bockad.