Designstuga

Diskussion i 'Off Topic' startad av bvb, 8 maj 2014.

1. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Skapar en ny tråd. Här kan vi väl snacka lite PS och annat relaterat till design eller UI/UX. Vi kan tipsa varandra om olika saker eller visa upp något som vi har gjort eller skapat. Allmänna frågor ang. design eller bra tutorials för den som vill lära sig och allt sånt.

Finns säkert fler här på Swedroid som sitter med Photoshop och leker eller i liknande program. Man behöver inte vara världsbäst eller så utan bara ha kul :)

Man kan ju lägga upp editerade foton eller bilder om man känner för det. Eller om man vill ha lite tips på hur man kan förbättra vissa delar eller liknande.

Jag har tidigare gjort några mockups (exempel på något för att visa upp t.ex. en prototyp:wiki) på diverse appar samt en mockup på det nya Spotify, som verkade vara uppskattat. Frågade här om dagen vad jag skulle göra härnäst, och svaret blev Swedroid's forumdel. Kom ihåg att det bara är hur jag skulle vilja ha det och ja typ så.

Langar in bilderna. Är två mockups total. En för startsidan för forumet och ett exempel på hur en tråd skulle kunna se ut. Visar bilderna från lite olika perspektiv. De finns i spoilern nedan. :)

Forumstartsidan:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

Inläggen:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Oj oj oj, riktigt snyggt!

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Riktigt snyggt!

4. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6

Tack gubbs!

/Mobilt

5. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 516
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Snyggt! Fortsätt så!

6. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Snyggt! De får gärna se ut så för min del. Sedan får forumet gärna få stöd för emojis också.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk Pro

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Stiligt! Men skaru kopiera Sweclockers? Høhø.

8. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Precis min tanke när jag kollade på det första gången!

9. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Tack!

Hänger inte på Sweclockers så vet inte hur det ser ut.

Edit: Kollade lite snabbt. Var väl bara de gråa färgerna som var lika? Annars ser jag faktiskt inga likheter mer än att de använder sig av samma format som Swedroid gör nu!

/Mobilt

10. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

Det är inläggen som ser ungefär på något sådär halvt bekanta ut ;) Men det är skitsnyggt! BVB for designpresident:cool:

11. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Om Swedroid faktiskt inte tar tillfället i akt och ber om att få använda denna design så blir jag lite ledsen i ögat.. *drool*

12. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    De finns ju alltid möjligheten är köra stylish. Jag gör det och mitt swedroid ser fan så mycket bättre ut än original. Kör det på swec också. Gillar mörkare teman än vitt som de kör med exempelvis.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

13. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Länka det temat du kör så vi andra får se, du kan länka det i PM så slipper det bli för mycket OT. :-P

Sent from my HTC One using Tapatalk

14. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Må vara, däremot hade ju ett faktiskt tema varit optimalt..

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vill du länka ditt Tema? FacemeatFacemeat; det här är ju designstugan, det kan ju inte vara OT ;).
    Sedan kanske du har några tips till bvbbvb; då jag hoppas att bvb kan skapa det där temat till Stylish (och jag måste kolla upp vad stylish är).

På tal om design, har börjat tema min desktop (awesome wm), håller på och bli riktigt najs. Lite svårt att välja bakgrundsbild.

16. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Verkar jäkligt komplicerat haha

Här kan du läsa om det, om det är rätt vill säga: https://github.com/JasonBarnabe/stylish/wiki

17. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Har kört stylish länge, men har aldrig hittat något tema till forumet. Finns ju bara två totalt till Swedroid och den ena tar bara bort reklam och det andra är samma fast brunare färg.

Orka knacka kod själv...

Men bvbbvb du skulle ju kunna göra ett stylish tema istället, lär gå fortare än att vi ska vänta på att dom bakom sidan/forumet faktiskt gör något.

Vi kanske kan chippa in en liten slant eller något vi som använder stylish? Typ om 30-50 personer slänger in en 10kr var eller något så är det lite värt det iaf? ;)

18. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag kör ett eget som inte riktigt är helt färdigt. Jag har inte orkat fixa alla element. Det viktiga för mig va att få forumet lite roligare för mig på kvällen. Men jag kan länka det jag kör.

1. Installera Stylish
    2. Lägg till ett nytt tema och döp det till "swedroid" eller nåt sånt.
    3. Kryssa för Enabled
    4. Apples to: URLs on the domain: www.swedroid.se
    5. I boxen i mitten klistrar du in följande text:
    Kod:
    body
    {
    	background:#222222 !important;
    }

.tcat a:link,.tcat_alink{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .tcat a:visited,.tcat_avisited{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .tcat a:hover,.tcat a:active,.tcat_ahover{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .thead{background:#c1520b url(images/styles/silverblue-dark/gradients/gradient_thead.gif);color:#F5F5F5;font:bold 11px verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;}
    .thead a:link,.thead_alink{color:#F5F5F5;}
    .thead a:visited,.thead_avisited{color:#F5F5F5;}
    .thead a:hover,.thead a:active,.thead_ahover{color:#F5F5F5;}
    .tfoot{background:#c1520b url(images/styles/silverblue-dark/gradients/gradient_thead.gif);color:#F5F5F5;}
    .tfoot a:link,.tfoot_alink{color:#dbe1e6;}

.tfoot a:visited,.tfoot_avisited{color:#dbe1e6;}.tfoot a:hover,.tfoot a:active,.tfoot_ahover{color:#dbe1e6;}.alt1,.alt1Active{background:#000000 url(images/styles/silverblue-dark/misc/alt2.gif) repeat-x bottom left;color:#c1520b;}.alt1 a:link,.alt1_alink,.alt1Active a:link,.alt1Active_alink{color:#c1520b;text-decoration:none;}.alt1 a:visited,.alt1_avisited,.alt1Active a:visited,.alt1Active_avisited{color:#c1520b;text-decoration:none;}.alt1 a:hover,.alt1 a:active,.alt1_ahover,.alt1Active a:hover,.alt1Active a:active,.alt1Active_ahover{color:#c1520b;text-decoration:none;}.alt2,.alt2Active{background:#d3d5d8 url(images/styles/silverblue-dark/misc/alt3.gif) repeat-x bottom left;color:#c1520b;}.alt2 a:link,.alt2_alink,.alt2Active a:link,.alt2Active_alink{color:#c1520b;text-decoration:none;}.alt2 a:visited,.alt2_avisited,.alt2Active a:visited,.alt2Active_avisited{color:#c1520b;text-decoration:none;}.alt2 a:hover,.alt2 a:active,.alt2_ahover,.alt2Active a:hover,.alt2Active a:active,.alt2Active_ahover{color:#818E99;text-decoration:none;}.inlinemod{background:#FFFFCC;color:#000000;}

.wysiwyg{background:#000000;color:#dddddd;font:10pt verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;}
    .wysiwyg a:link,.wysiwyg_alink{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .wysiwyg a:visited,.wysiwyg_avisited{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .wysiwyg a:hover,.wysiwyg a:active,.wysiwyg_ahover{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    textarea,.bginput{background:#222222;color:#dddddd;font:10pt verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;border:1px solid #c1520b;}
    .bginput option,.bginput optgroup{font-size:10pt;font-family:verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;}
    .button{background:#516271;color:#E6E5E6;font:11px verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;border:1px solid #c1520b;}

select{background:#516271;color:#E6E5E6;font:11px verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;}option,optgroup{font-size:11px;font-family:verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;}
    .smallfont{font:11px verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;}
    .time{color:#c1520b;font-style:italic;}

.navbar{color:#c1520b;font:11px verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;}
    .navbar a:link,.navbar_alink{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .navbar a:visited,.navbar_avisited{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .navbar a:hover,.navbar a:active,.navbar_ahover{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .highlight{color:#818E99;font-weight:bold;}

.fjsel{background:#818E99;color:#c1520b;}
    .fjdpth0{background:#E6E5E6;color:#c1520b;}
    .panel{background:#000000;color:#c1520b;}
    .panelsurround{background:#000000 url(images/styles/silverblue-dark/misc/alt.gif) repeat-x bottom left;color:#c1520b;}
    legend{color:#c1520b;font:11px tahoma,verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;}

.vbmenu_control{background:#E4E3E4 url(images/styles/silverblue-dark/gradients/gradient_tcat.gif);color:#c1520b;font:bold 11px tahoma,verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;padding:3px 6px 3px 6px;white-space:nowrap;}

.vbmenu_control a:link,.vbmenu_control_alink{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .vbmenu_control a:visited,.vbmenu_control_avisited{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .vbmenu_control a:hover,.vbmenu_control a:active,.vbmenu_control_ahover{color:#c1520b;text-decoration:none;}
    .vbmenu_popup{background:#E6E5E6 url(images/styles/silverblue-dark/misc/alt.gif) repeat-x bottom left;color:#c1520b;border:1px solid #c1520b;}

.vbmenu_option{background:#E6E5E6 url(images/styles/silverblue-dark/misc/alt.gif) repeat-x bottom left;color:#c1520b;font:11px verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;}.vbmenu_option a:link,.vbmenu_option_alink{color:#c1520b;text-decoration:none;}.vbmenu_option a:visited,.vbmenu_option_avisited{color:#c1520b;text-decoration:none;}

.vbmenu_option a:hover,.vbmenu_option a:active,.vbmenu_option_ahover{color:#c1520b;text-decoration:none;}.vbmenu_hilite{background:#E6E5E6;color:#c1520b;font:11px verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif;white-space:nowrap;cursor:pointer;}.vbmenu_hilite a:link,.vbmenu_hilite_alink{color:#c1520b;text-decoration:none;}.vbmenu_hilite a:visited,.vbmenu_hilite_avisited{color:#c1520b;text-decoration:none;}.vbmenu_hilite a:hover,.vbmenu_hilite a:active,.vbmenu_hilite_ahover{color:#c1520b;text-decoration:none;}.bigusername{font-size:14pt;}td.thead,th.thead,div.thead{padding:4px;}.pagenav a{text-decoration:none;}.pagenav td{padding:2px 4px 2px 4px;}

.shade,a.shade:link,a.shade:visited{color:#777777;text-decoration:none;}
    a.shade:active,a.shade:hover{color:#FF4400;text-decoration:none;}.tcat .shade,.thead .shade,.tfoot .shade{color:#DDDDDD;}

.fieldset{margin-bottom:6px;}.fieldset,.fieldset td,.fieldset p,.fieldset li{font-size:11px;}.alt5,.alt5Active{color:#E6E5E6;font:bold 10px Tahoma,Sans,Arial,Helvetica,sans-serif;}.alt5 a:link,.alt5_alink,.alt5Active a:link,.alt5Active_alink{color:#E6E5E6;text-decoration:none;}.alt5 a:visited,.alt5_avisited,.alt5Active a:visited,.alt5Active_avisited{color:#E6E5E6;text-decoration:none;}.alt5 a:hover,.alt5 a:active,.alt5_ahover,.alt5Active a:hover,.alt5Active a:active,.alt5Active_ahover{color:#E6E5E6;font:bold 11px Tahoma,Sans,Arial,Helvetica,sans-serif;text-decoration:none;}.alt6,.alt6Active{color:#c1520b;font:bold 10px Tahoma,Sans,Arial,Helvetica,sans-serif;}.alt6 a:link,.alt6_alink,.alt6Active a:link,.alt6Active_alink{color:#c1520b;text-decoration:none;}.alt6 a:visited,.alt6_avisited,.alt6Active a:visited,.alt6Active_avisited{color:#c1520b;text-decoration:none;}.alt6 a:hover,.alt6 a:active,.alt6_ahover,.alt6Active a:hover,.alt6Active a:active,.alt5Active_ahover{color:#c1520b;font:bold 11px Tahoma,Sans,Arial,Helvetica,sans-serif;text-decoration:none;}.postbit{margin:3px 5px;padding:2px;color:#E6E5E6;background:#c1520b;font-size:10px;}

td
    {
    	height:0px !important;
    }

.page
    {
      width:100% !important;
    	border-width:0 1px !important;
    	border-color:#222222 !important;
    	border-style:solid !important;
    }

.alt1
    {
    	color:#8a8a8a !important;
    }

.alt2
    {
    	background:#111111 !important;
    	color:#8a8a8a !important;
    }

#f2, .alt2Active, #f3, .alt1Active
    {
    	background:#757575 !important;

}

.thead, .tfoot
    {
    	background:#757575 !important;
      color:#ffffff;
    }

select
    {
    	background: none repeat scroll 0 0 #dddddd !important;
    	color:#000000 !important;
    }

.tcat, .tcat a
    {
    	background:#7f7d78 !important;
    	color: #cccccc !important;
    	text-shadow: 1px 1px 0 #383832 !important;
    font-weight: normal !important;
    }

.vbmenu_control, .vbmenu_control a
    {
    	background:#7f7d78 !important;
    color: #ffffff !important;
    	text-shadow: 1px 1px 0 #5a5a54 !important;
    font-weight: normal !important;
    }

Det finns som sagt lite buggar här å där men överlag är jag nöjd. Du kan ju alltid prova och se vad du tycker.

Last edited: 10 maj 2014
  19. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:

Så här ser mitt ut.. Inte de snyggaste men de är mörkare och de breddar forumet till 100% så mina 1440P skärmar blir gladare.

20. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Orkar du slänge upp ett skärmskott på det?