Tänkte skapa en tråd där man kan tipsa om olika dokumentärer till varandra då jag själv är ett stort fan utav detta. Jag vill inte leva detta livet. (Droger Göteborg ungdomar) Fransk mafia Alla Afghanistan dokumentärer(kommer med titlar sen) Fågel vägar Kommer fylla på listan. Kom gärna med era egna!
Här kommer en lista med lite indelat i två kategorier, mörkt/kriminellt och Annat. Ross Kemps gängdokumentärer är jävligt bra. Crips and Bloods: Made in america Hard Time Drugs inc The Mark of Caïn (Ryska fängelsetatueringar A Swansea love story (Handlar om några heroinpundare i Swansea) Gangland Food inc The Days Of Our Lives (Dokumentär om Queen) Exit through the giftshop (Handlar om Mr. Brainwash) Dub Echoes Allt Attenborough någonsin gjort. Sweet Memories Garden Centre (Två bröder i Soweto ska öppna blombutik, asbra!) Kommer säkert uppdateras med mer.
A Swansea love story är en riktigt bra dokumentär. Här har ni en länk till gratis streaming hos Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/vbs/article12401161.ab
Anvil the story of Anvil The King of Kong Hooked for life Tre dokumentärer som går rakt in i hjärtat oavsett om man är intresserad av ämnena eller inte.
Tiger - Spy in the Jungle Det här är nog den bästa djur-/naturdokumentären jag har sett. Åtminstone vad gäller sättet den är gjord, filmad. Riktigt j-a imponerande, oavsett om man gillar tigrar eller inte. Måste avnjutas i HD. En BBC-produktion, och det är förstås Attenborough som är narrator.