Dubbla kontakter

Diskussion i 'Hero' startad av Amwi, 7 jul 2010.

1. Amwi

Amwi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nyss uppdaterat min Hero till nya versionen.

När jag nu går in i "Telefon" för att ringa, alltså, den knappen, så ligger alla kontakter dubbla. Ibland tre-dubbla. Ofta en med bild och en utan på SIM-kort. Något enerverande att bläddra igenom när man ska ringa.

går jag däremot in i "Kontakter", kan jag välja att visa bara "telefon" eller "sim-kort" eller både och. Där har jag endast de jag sparat på telefon visade. Inga andra ibockade. Tycker själv Telefon-funktionen bode känna av det?

Har inte synkat något till google.

Hade inte detta "bekymmer" innan jag uppdaterade.
    Min sambo, som har en Legend - har haft det så sedan han köpte telefonen. Alltså dubbla kontakter när man går in via "Telefon" för att ringa.

Why?

2. Ollec

Ollec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, detta är irriterande. Verkar ju inte bättre än att man måste ta bort alla SIM-kontakter. Någon som löst det på annat sätt?

3. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det verkar som att HTC lökat ur här. Ifall man går in på en kontakt som är dublett kan man välja att "länka" dem till varandra, genom att klicka på ikonen i övre högra hörnet. Då försvinner de som dubletter i dialer och kontaktlistan.

Den inbyggda SMS-appen har jag dock inte lyckats göra något åt. För en kontakt visar den upp 7 poster: 3st telefonnummer som är exakt samma, men ett av dem i ett annat format, och 4st emailadresser varav 2 är dubletter.

4. wdrsn

wdrsn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 pro
    Om du synkar dina kontakter via gmail, så har jag ett tips som jag kan ge är att logga in på gmail.com, klicka på "kontakter" och sedan "sök efter dubletter". Då kan man slå ihop dom snabbt och smidigt, så gjorde jag när jag hade samma problem.

Du kan även manuellt markera flera dubletter och välja "slå samman dessa..."

Last edited: 13 jul 2010
  5. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

I Gmail har jag inga dubletter, men jag har det i telefonen...

6. Ollec

Ollec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset men det handlar bara om oförmågan att dölja SIM-kontakter i Dialern. Mina Gmail-kontakter är sorterade och det finns inga dubbletter.

yrara, satt du och länkade varje SIM-kontakt med dess Google-motsvarighet för hand?

7. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nu hade jag mycket få kontakter på SIM-kortet, så det var snabbt gjort, men ja.

8. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är det någon som lyckats lösa det här problemet på ett vettigt sätt?

Har fortfarande dubletter både i Handcent och den inbyggda SMS-appen...

9. Olsman

Olsman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inte så att du har använt något backupprogram? Fick dubbla kontakter när jag återställde mina kontakter efter första ROM-uppdateringen som släpptes till 1.5.

10. luttman

luttman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

jag gjorde det mest drastiska jag tog bort alla sim kontakter då jag har alla på google..

11. Lucke

Lucke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag gjorde likadant, la upp alla på google och tog sedan bort alla telefon och sim kontakter

12. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hmm, verkar ha fått ordning på det nu. Problemet i mitt fall var inte SIM-kontakter utan flera Google-konton. Två konton utöver mitt primära som var inställda på att inte synka kontakter, men antagligen ändå lyckats hinna med det nån gång. Tog bort ett konto och lade till det igen, och när jag gick in för att bocka av synka kontakter, direkt efteråt, så var där ju redan en liten indikator som visade att den hade börjat på det.