Ja har en iPhone 3G 16 GB i gott skick som ligger och skräpar. Den är så vitt jag vet låst till Telia. Jag satt och funderade på om det skulle vara lämpligt att sälja den vidare genom Envirofone då de gav några hundra för den. Vad tycker ni? Någon som har erfarenhet av dem? Går det att sälja låsta mobiler till dem?
Det är en iPhone 3G. Inte en 3GS. Jag skulle vilja ha 900 för telefonen, plus frakten (vad nu ett vadderat kuvert kostar. Vill även minnas att jag även har lite bubbel plast liggande). Om någon här är intresserad av att köpa den ska jag ge en ärlig beskrivning av telefonen. Med gott skick menas att telefonen inte har några repor som märks vid användning (det vill säga att små repor finns men jag kan inte se dem/har väldigt svårt att se dem när skärmen är igång) och de som finns inte är stora eller stör. Har haft skyddsfilm på telefonen hela tiden. (Kan bifoga bild på skärmen från olika vinklar). Ryggen är även den i gott skick och har micro repor som uppstår vid normal användning. Om man trycker hårt(!) på vänstra delen av skärmen låter ett klick ljud då skärmen kan pressas ned en andel av en millimeter. Saknar headset och har tredje parts laddare. Telefonen har varit i användning i snart 3 år och kommer användas någon dag till då jag har beställt en Galaxy S 2.
Haha, jag såg deras priser. Helt sjuka priser är det. 1800kr för en telefon som är två år gammal? En Arc ger de ca 1200kr för...
När jag sålde min iPhone 3G 16GB till dom så fick jag 1700 för den, det var för två månader sen. Funderar även på att sälja min iPhone 4 till dom också, 3400kr för den verkar ändå okej. Då slipper man ju det här med tradera/blocket osv.
Var den operatörs låst? Om den var det, blev det något avdrag på värdet? Vad skickade man med? Bara telefonen? Tack för svar
Samsung Galaxy SII säljes till Envirofone.se 2/5 Beställde ett kuvert från Envirofone kl. 19.00 på kvällen 3/5 Får kuvert 7/5 Skickar ev. kuvert till envirfone Mer info awaiting.. Skickade som sagt kuvert den 7/5 och det kom fram 8/5 till Mölnlycke från där det senare skickas vidare till England för test av telefon. Jag passade på att mejla och fråga när det beräknade ankomsten var för pengarna, fick ett trevlig och bra svar tillbaka: Den beräknade leveransdagen är alltså Torsdag 10/5. Nu får vi se om Envirofone håller standarden och håller det de säger. Tills vidare! Albin UPDATE: 30/5 (Glömde av tråden..) Telefonen kom fram beräknad dag 10/5 och är klar och testad 11/5. Sedan "behandlas" telefonen och jag väntar på vidare bekräftelse. 18/5 får jag pengarna på kontot och allt är som det ska. Pengarna jag var utlovad att få (2415kr) låg på kontot. Tog tid men rekommenderas till er som vill sälja era telefoner för en bra peng.