Hej. Första dagen jag hade mobilen så uppdaterade den FB själv, och notifierade mig om jag fick t.ex ett PM. Detta verkar som bortblåst! Så, vi börjar från början. Vad krävs för att Hero´n ska säga till mig?
Min uppdateringar har strular väldigt mycket och jag blir utloggad ifrån fb hela tiden. Väldigt irriterande
Okej. Kanske inte jag som gör nåt fel då Bra på sätt och vis. För övrigt så vill jag inte ha den där appen Facebook, den gör ju ingen nytta känns det som. Jag surfar via xfacebook från vanliga webbläsaren, funkar klart bäst edit: nu fick jag iaf notification
Hur menar du att du fick notification då det fungerade? Genom Facebook-applikationen? Tycker den suger. Jag surfar till faceboko istället. Har inget beho av att få notfications. Men annars har jag kopplat mina kontakter som har Faceboko till facebook och då får jag notifieringar för varje kontakt då något hänt. Men jag surfar så ofta in på facebook via webbläsaren och då notifierars ju inget eftersom jag readn läst det. Men det verkar vara lite strul med vad som notifieras och inte för kontakter som är kopplade till sina respektive facebook-konton. Men detta kommer säkert bli bättre.
min notification kom till status-bar längst upp och ljud och vibration kom, som jag ställt in. Detta var på PM, verkar ej gälla FB egna notifications (den som blir röd) jag kör endast via webbläsaren också framöver, detta var meningslöst. Däremot har jag såklart länkat mina kontakter med FB
Ah ok. Så det var alltså då du körde Facebook-appen. Den suger enligt många och enligt mig. Jag kör den inte. Kör ingen app eller widget för det.
Ne, upptäcker mer och mer att den suger. Fattar inte att ingen gjort en helside-widget som samarbetar med status-bar
tycker facebookappen funkat bra i de 2 mån jag haft heron men sen i söndags har de funkat skit. hade en aning om att nåt inte var helt rätt så jag loggade in på datorn istället o det hade ju hänt en hel del där som inte uppdaterats i facebookappen i heron. nej får bli o gå genom webläsaren istället. Nån ansvarig för appen borde ju kolla lite på det här eftersom många verkar ha problem
Som sagt, testa babbler, helt överlägsen den sunkiga fb-appen & funkar lika bra trots förändringarna på fb. Fb över browsern är ju ingen höjdare...
Babbler it is. Tog hem Babbler lite och ser lovande ut. Tack för tipset. Nåt i betalappen som känns viktigt att ha? Såg det fanns en sådan också
Har testat Babbler lite. Gillar det inte alls. För det första är det långsamt. Sedan verkar det formatera sidor helt åt skogen med saker som ligger huller om buller och över/under varandra. Tycker det är klockrent att surfa in på lite.facebook.com med den vanliga braiga webbläsaren. (Facebook Lite använder jag även på vanliga datorer, mycket mer cleant och snyggt, men funkar bara om man ställer in språk till engelska i nuläget på vanliga Facebook-sidan).
Låter som att du inte gått in i applikationsinställningarna på Fb & godkänt babbler, gör det i din dator så blir det bra, utan detta så är det en katastrof. Jag vet för det tog mig en vecka innan jag förstod detta