Hejsan! Jag hade tänkt dra igång en liten forumlek / en liten tävling, som gör det skojigare om man har tråkigt. Instruktioner: Tävlingen går ut på att kommentaren över bestämmer vad man skall fotografera, och själv länkar en bild på föremålet h*n ska fota. T.ex.: Jag skriver "fotografera en hund som sover". Då skall personen under mig ta en bild på det, och samtidigt ha en lapp där det står "username@swedroid". Jag kommer också ha en liten scoreboard här som visar vem som ligger bäst till. Regler: - Ingen redigering utav sitt inlägg tillåtet! - Ingen redigering utav sin bild tillåten, endast cropa / resiza! - Ingen papperslapp (eller bevis på att personen tagit bilden) med sitt nick framför = ingen poäng Tänk på! - Skriv en papperslapp direkt nu, så du har en till hands om du hittar föremålet du ska fota - Ladda inte upp en bild med [.IMG]-tagg om den är superduper-högupplöst, länka den istället. - Byt upplösning på den innan du laddar upp den så man hinner ladda den snabbare. Scoreboard: tekken: 17p PatricLamu: 15p Dockland: 11p Snusdus: 7p P1er: 5p Dirk Diggler: 3p x10_minipro: 3p Swanden: 3p Tobby: 2p Laffe: 2p Slajk: 2p Anzen: 2p beyorn: 2p Mikael R: 2p Andysign: 2p Penta: 2p Erlend: 2p Felplacerad: 1p ViLANDER: 1p Pliind: 1p Boota: 1p 2444ever: 1p the0fiskis: 1p dweebling: 1p Ult: 1p Facemeat: 1p danielc.se: 1p Division: 1p Holck: 1p spot_1337: 1p GLHF! (Glöm inte bort, be inte om för svåra utmaningar!!) Första utmaningen är att fotografera sitt husdjur!
Kul lek! http://img143.imageshack.us/img143/2738/img20101212011640.jpg Nästa utmaning är att fotografera en trappa.
Pax kan vara en bra regel att införa så inget krockar. Jag vill se en bild på en halvtuggat äpple med en kniv i Catch my drift?
Vill bara nämna det att "PAX" är INTE tillåtet. Det räknas som fusk, eftersom detta är en tävling då det gäller att vara först... Du slipper undan med en varning. Resterande kommer inte få poäng för pax. http://data.fuskbugg.se/dipdip/_IMG_0093.jpg Nästa skall fotografera en pepparkaka i handen, knäckt i tre delar, och sitt nick med : )
tekken, jag får säga att det äpplet är fan inte halvtuggat. Kanske 1/5? För övrigt bör datum ochså skrivas så att samma bild inte används flera gågner om samma grej skulle efterfrågas flera gånger.
Då kommer du aldrig bli nöjd. Folk blir otrevliga och spydiga när de kan gömma sig bakom ettor och nollor. Inga värderingar ifrån mig till folk i denna tråden dock.
Om du inte gillar Tobbys åsikter om reglerna så skriv det eller ignorera det. Men fjortistjabb hör inte riktigt hemma på detta forum tycker jag, menar då din avslutande kommentar. Sent from my X10i
Det var abara ett skämt. Inte ett speciellt roligt skämt, men ändå. Man behöver väl inte vara jätteseriös helatiden?
Men snälla.. ta resten över PM tack! Nu fortsätter vi tycker jag.. Nästa ska ta kort på en tjuga lindad runt en penna. Med sitt namn ofc
Ber om ursäkt och tycker vi fortsätter. På nästa bild vill jag ha en julprydnad som är minst 30 cm hög
Flashat in android på x1an, jävla tur det! haha Vill se en bild på en MORSA : D det ska vara en mamma som står med något som visar att det är du som tagit bilden