ska bidra med lite små godsaker jag oxå: En på bilen Bild från plantagen Bild 2 från plantagen ja jag är en riktig sucker för vignette!
Jag tycker att cross-process effekten (grön/gul/blå) under ToyCam i FXCamera levererar grymma bilder. Enda nackdelen är storleken på bilderna som bara kan ställas till 960x640 som störst.
Visst gör den det, men vid en jämförelse mellan de båda blir bilderna med vignettes toycam alldeles för utblekta till skillnad från de från fxcam. Fast det är klart, tar man bilden med 8 eller 5mpix kan man nog mixtra till bilden som man vill ha den i photoshop sen. Men drygt med onödigt pill, vill ju att det skall bli bra direkt.
Testade för skojs skull att köra ut en bild på storformatsskrivaren idag. Jag är lite kluven över resultatet, jag är petig själv med bilder jag skriver ut och skulle normalt inte godkänna denna bild. Men sen å andra sidan, detta är ju från en MOBILTELEFON och inte systemkameran och då är det ganska grymt. Kvalitén är så pass bra att många "Svensson" skulle hänga den på väggen, för detaljgranskar man inte bilden är den ganska ok. Bilden är tagen med en Desire och Vignette. Den är utkörd som den är, 72x48cm. Den är utskriven på hushållspapper, ett vanligt bestruket papper på 140g alltså inget fotopapper. Den är inte optimerad eller uppskalad på något sätt. Här är en bild på hur den ser ut på väggen, samt en förminskad variant på bilden jag skrev ut.
Precis. Vignette gör underverk verkligen. Några är redigerade lite i PicSay Pro också, men inget är redigerat på datorn.
Tog detta på väg hem från affären.. var 2 regnbågar men bara en som ville fastna på bild Editerat lite i Vignette demo
Mycket snygga o inspirerande bilder, kanske ska börja testa kameran lite på min nyköpta mob. ...och med detta hoppas jag på att bumpa igång tråden igen...
Bilderna är redigarade med standard kamera-appen som följer med till Desire Z. Sent from my HTC Desire Z using Tapatalk
Har en likadan med 24-70 2.8 L som standardobjektiv. Tittar man på bilder i 800x600 eller 1024x768 så är de fan på snudd vad kameran man har kan ta - NÄSTAN.. Efterbehandlingen gör otroligt mycket och jag är förvånad hur jäkla bra bilder en del får till. Ibland t.om vassare än vad man själv har presterat med monsterkameran... Måste ta och dona efterbehandling tror jag lite mer i fortsättningen // A