Golf GPS

Diskussion i 'Allmänt' startad av Zoxin, 11 maj 2011.

1. Zoxin

Zoxin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Jag har införskaffat mig en android (LG optimus 2x) och laddat ner Swing by swing golf GPS.
    Jag har tele2 kompis surf med 1GB fri surf och undrar om det går på Sattelit eller om det tar en massa MB på mina 1GB fria surf i månaden att köra Golf gps:en ?

2. andersj

andersj Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vet inte hur appen som du refererar till fungerar, men jag kör själv MyCaddie(grym app!) i min telefon och den använder google-kartor som laddas ner. Det är dock väldigt lite trafik så om du har 1gb per månad så ska du inte behöva oroa dig.

Zoxin gillar detta.
  3. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Att bestämma din position med GPS tar (i praktiken) inga datatrafik. Jag skriver i praktiken eftersom Google, Apple, Microsoft som du säkert hört sparar information om master och WLAN för att snabbare kunna bestämma din position, denna teknik tar lite datatrafik (men går att stänga av).

Kartor, banlayouter och annat hämtas rimligtvis från en server och det tar mer data. Dock är det nog som andersj säger, det blir inte så mycket trafik att din 1GB ska ryka. Varför inte installera 3G watchdog, och kolla vad en runda golf drar? Därefter är det ju lätt matematik att avgöra om du bör köpa mer trafik eller sluta spela golf :P

Zoxin gillar detta.
  4. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Eller helt enkelt inte använda Golf gps, inte lika stor tävling då heller! ;)