Hej! Vet inte riktigt vilket forum som är rätt men jag upplever nu ett stort problem där jag inte kan logga in på något av mina googlekonton. Det gäller både via wifi och via mobilt bredband. Goolge uppger helt enkelt att inget av mina konton går att känna igen. Vad tusan kan detta bero på? Jag har testat att köra via Telias DNS och Googles publika DNS och det har lett till samma problem. Hände nu precis från c:a 13.00... Total katastrof.
Japp, det ser just nu ut som att alla Googles tjänster är nere och uppenbarligen i stora delar av världen.
Märkte det för ca 45 min sen, ingen kontakt med GH alls. There was a glitch, try again in a few seconds är allt den kan säga nu. Trodde såklart fel hos mig, men nätet går som det ska, sen fick jag notis från AB om problemet. Google ligger nere - Aftonbladet live: Supernytt
Allt verkar ha dött på en gång: Flera Google-tjänster är offline: YouTube, Drive, Gmail - Swedroid Oerhört märkligt. Flera system måste ju vara så gott som fristående pga redundans, just för att undvika detta scenario. Hur är det möjligt? Något liknande har nog aldrig skett tidigare.
Fungerar för mig nu igen, men inte för en av kollegorna. Edit: Gmail visar ingen anslutning när jag uppdaterar inkorgen
Microsoft/Office 365 lär gå rätt bra idag... Kör både IM-tjänster och mail på Google, men funderar på att kanske flytta mailen, så har man lite bättre redundans.
Alla som Googlade på krisinformation fick Googles servrar att gå på knäna när de försökte förstå om det var krig i Sverige. Om MSB bara skickat med en länk istället /s
Får inte ens fram offline-versionen nu i webbläsaren (...det fungerade i alla fall tidigare). Kör GSuite: Status lyser dock rött också: Google Workspace Status Dashboard
Kör själv inte G-suite (Workspaces) längre men har kunder som fortfarande använder det och blev lagom nervös när jag inte kunde logga in på ett av kontona där följande meddelande dök upp "Finns inget konto med den adressen". Nehe, skit i de då!
Verkar ha med Googles autentiseringstjänst att göra, så har man varit inloggad har det inte gått att nå tjänsterna. Det förklarar kanske varför det påverkade så många tjänster samtidigt, men låter som Google har lite att snickra på i sådana fall. Noterade att Disqus slutade fungera för min del samtiidgt, så undrar om det också påverkade tredjepartstjänster som använder Google oauth?