Har kollat igenom forumet och inte hittat svar till min fråga. Ska till thailand och undrar om det finns sökbara kartor att tanka hem till OruxMaps som jag använder i min telefon. Helst av allt skulle jag vilja tanka hem google maps kartor så man har dom offline.
Annars finns andra gps-program som kör med kartor i telefonen. Kolla på GPS i wikin här och titta i kolumnen sd-kort.
Annars kan du använda MapDroyd, har endast använt den en gång men den funkade bra och det är smidigt att välja vilja kartor man vill tanka hem. https://slideme.org/application/mapdroyd
Såvitt jag vet har OruxMaps numera stöd för att spara ner onlinekartor. Annars går det ju att köra Mobile Atlas Creator också.
Testa OruxMaps, skitbra. Stödjer online och offline. Du kan ladda ner onlinekartor på tre sätt: 1. OruxMaps cachar kartor allt eftersom du kollar på dem. 2. Via Mobile Atlas Creator kan du skapa kartor på PC'n från ett antal onlinekartor och sedan lägga över dem på telefonens SD-kort. 3. Via OruxMaps kan du skapa offlinekartor från online-kartor och spara med eget namn. Det går även att skanna in egna pappers-kartor till OruxMaps, kolla in http://www.gregow.se/dokuwiki/doku.php?id=links:gps#oruxmaps.
Han skrev ju att han använder OruxMaps Fast det som slår mig nu är att han skriver SÖKBARA kartor. Antar att han vill kunna söka adresser etc och det fixar inte OruxMaps...
Fantastiskt.. det fanns någon som kan läsa frågan ordentligt Jag vill kunna söka i kartan på tex olika hotellnamn, adresser, restauranger, shoppingställen osv. Precis som GoogleMaps fast offline alltså. Synd att inte OruxMaps fungerar att söka i. Man tycker att det borde ligga i kartan den använder och inte i programmet som sig självt.
Ooops, skall byta ut mina glasögon :-) Sorry Har för mig att utvecklaren till OruxMaps tänker lägga till sökinfo, fast det var nog bara städer. Infon att söka efter har inget med kartan i sig att göra. Vissa program kopplar dock ihop kartan med en databas som innehåller diverse sökbar info. Finns Navigon eller CoPilot med kartor för Thailand? De har den infon i som du vill söka efter i sina andra kartor.
Hur gör man om man vill spara kartor från online-mode till offline i oruxmaps?? hittar inte var man gör det