Hantera ritningar

Diskussion i 'Samsung' startad av mcznarf, 13 sept 2012.

1. mcznarf

mcznarf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hejsan.

På mitt jobb hanterar jag en hel del byggnadsritningar (relationsritningar) som jag skriver ut, oftast i a4, ibland a3 och tar med ut till kunder. Jag antecknar på dem och drar streck med mera.

Någon som har testat att använda note:n att visa ritningar på istället för att ha dem på papper? Jag inser att skärmen är betydligt mindre än a4-formatet, men man kan ju zooma och panorera bilden om man behöver.

Finns det smidiga appar där man kan ladda in en bild (ritning) och sedan skriva/rita ovanpå i olika färger/tjocklek på streck med mera?

2. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Det finns ett gäng olika appar som kan scanna dokument m.m. Kolla på CamScanner HD t.ex. som du kan scanna och spara dokument som bl.a. PDF.

Sen ska det gå att anteckna och ha sig på PDF dokument, men det är dock inget jag har testat.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

3. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

4. mcznarf

mcznarf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för svaren. Får förtydliga att det inte spelar någon roll vilket format ritningarna har, jag behöver inte redigera dem som sådana, utan jag gör så kallade brandskyddsritningar, där det finns brandcellsgränser (raka streck i olika färger), brandposter, brandlarm med mera. Dessa kan göras på en vanlig bild på en ritning.

Det är egentligen själva formatet och storleken på plattan som sådan jag undrar om den är tillräckligt bra för att studera ritningar och anteckna på den. Går det smidigt att öppna upp en ritning (som en bildfil), göra anteckningar, dra streck osv, eller blir man frustrerad av den lilla skärmen?