Hjälp !!!

Diskussion i 'Allmänt' startad av bussajohan, 9 feb 2010.

1. bussajohan

bussajohan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

:)
    Hallå alla!
    Har fått min första android lur så nu undrar jag hur och vad man behöver hämta hem samt hur man får det till telefonen från datan har hittat en sida pandaapp.com. Inga problem med Butiken som är i telefonen ? bla. för att kunna ha flera startskärmar har 3 st nu men har hört att man ska kunna ha upp till 11. :(

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Vad man "Behöver" hämta är helt personligt. Kan dock tipsa om Scandinavian keyboard och Swedish dictionary för att få åäö på tangentbordet.

För att få fler homescreens så får du installera en alternativ Homescreenapp. Min personliga favorit efter att ha testat några är DxTop. Den du tänker på är nog "Panda Home" som också är väldigt bra. mitt tips är att testa dig fram.

För att föra över filer till datorn så kopplar du bara in telefonen med USB. sen får du dra ner notification area, och trycka på "Montera usb-minne".

Om du inte vill sitta i Market från telefonen så kan du installera programmet "Barcode Scanner" och sen läsa in QR-koder på t.ex www.androlib.com så länkas du direket till appen på market.

3. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

För att föra över filer från datorn till telefonen så kopplar du in telefonen, då kommer det upp en notification i rullgardinen längst upp. Dra ner den och klicka på usb, välj mount. Då kommer sdkortet visas som ett vanligt usb-minne på datorn.

Om du vill ha mer homescreens men inte byta ut homescreen appen som är vanilla så brukar det finnas fler homescreens om du installerar en ny rom.

4. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 029

MINA ENHETER

Du går inn i menyen till Panda home,sen står det Multi-Screen där ändrar du till hur många startskärmar du vill.

5. bussajohan

bussajohan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tac för all info jag ska prova mej fram