Problem: Hjälp!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Galax, 19 maj 2012.

1. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Lust att förklara det där? XD Har hört fler med detta problem, bra att kunna föra vidare lösningen ^^

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    oj... det lär jag komma ihåg...

:)

3. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

MD5 MISMATCH lösning

För det första behöver du ha programmet Notepad ++ installerad på din dator.

Anslut telefonen till datorn. Du bör se att en ''flyttbar disk'' (namnet kan variera) genom en pop-up har anslutits till din dator, tryck på ''Öppna enheten och visa filer'' Du kommer nu se alla mappar som finns på ditt sdkort framför dig.

Öppna mappen Clockworkmod, sedan backup efter det går du in på backupen du vill laga/fixa. Kopiera sedan filen Nandroid.md5 till något valfritt ställe på din dator, jag rekommenderar skrivbord/desktop, där är den lätthittad. Högerklicka på filen och tryck ''Edit with notepad++''

Notepad kommer nu öppnas, leta efter detta:

6eb97dbbe62d1dedb93e903468a21fa2 .android_secure.vfat.tar

Det är inte svår hittat, siffrorna och bokstäverna till vänster kan variera.
    Radera allt det, alltså det här.

Spara filen när detta är borta. Öppna mappen backup i clockwordmod igen. Ersätt nu denna filen som du raderade detta på:

med orginal filen. Nu kan du ta bort usb kabeln mellan din dator och din telefon.

Stäng av din telefon. När mobilen är helt avstängd ska du hålla in VolymUpp+Power+Hemknappen.

Nu borde du vara inne i Clockworkmod recovery, bläddra då ner till ''backup and restore'' med volymknapparna, tryck sedan hemknappen för att komma in i ''backup and restore'' tryck sedan ''Restore'' eller ''Restore from internal sdcard'' beroende på vart du har backupen. Välj backup och bläddra sedan ner till ''yes'' din telefon kommer nu återställas. När det är klart ska du trycka på ''Reboot'' Din telefon kommer nu Reboota och startas från din backup.

Att använda denna lösning är helt ofarligt, i vissa rommar behövs denna fil. Isåfall återskapas filen när du rebootar, du kommer inte märka det.

MvH Galax

Last edited: 20 maj 2012
    Arbu11 och masze gillar detta.
  4. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Varsågod folks! Gjorde den ''noob'' vänlig, så någon som jag kan förstå den ;)
    Hoppas jag kan hjälpa andra med det här problemet istället för att klanta till det själv!

MvH

5. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    bra att du skrev hur du löste ditt problem, galax, säkert kommer det att hjälpa folk.. :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2