Problem: Hörlurar glappar

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Fok, 11 sept 2013.

1. Fok

Fok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej,

Fick ett par Sennheiser Momentum igår och allt var frid och fröjd. Ljudet är fantastiskt men jag har ett problem. Först trodde jag hade kabelbrott i lurarna för när jag hade dom i fickan så sprakade det till titt som tätt som ett vanligt kontaktglapp. Nu börjar jag dock inse att glappet, om man nu kan kalla det så, är snarare i 3,5mm jacket på telefonen. Snurrar man på kontakten när den är i telefonen så glappar det till och det sprakar alternativt så försvinner ljudet.

Någon som har liknande problem och kan man utesluta att det är något annat än hårdvara? Har samsungs egna flipcover på telefonen om det nu kan ha någon betydelse.

MVH

Fok

2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Har du samma problem med de hörlurarna som följde med? Det kan vara Sennheiser-lurarna som inte är kompatibla med S4an... Jag köpte ett par Scullcandy för ett tag sedan till min dåvarande S3 som började strula, folk hörde inte vad jag sa, mikrofonen fungerade varannan gång jag pluggade i dem. Hörlurarna funkade fint till iphone, men strulade i min S3, så jag fick byta ut dem mot ett par Philips-lurar som var anpassade för Android, som nu funkar felfritt.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

3. Fok

Fok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Segt om så är fallet. Dock så är det mer att öjudet i lurarna liksom fräser otill sopm om det vore något glaqpp på kabeln. Ruckar man lite på 3,5mm när den sitter i telefonen knastrar det också och det gör det även om jag har den i fickan och går med den titt som tätt.

Kan ju faktiskt vara kabeln som strular, ska testa med den andra medföljande när jag kommer hem.