Hörlurar

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Rövardotter, 24 okt 2009.

1. Rövardotter

Rövardotter Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eftersom hörlurarna som följde m Hero är hiskeliga måste man köpa till några vettiga. Men då förlorar man ju headset funktionen. Alltså måste man köpa det också... Vill ha in ear lurar. Finns det ngn bra prisvärd lösning på detta? Dom blåtands varianterna som fanns i wikin är för dyra för mig just nu:(

2. Droid110

Droid110 Guest

Jag har ett par dyra hörlurar men jag vill även att de ska sitta skönt och låta bra så jag köpte ett par sånna här för ett tag sen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=90759 (de är dyra som fan men värda pengarna om man är kräsen med ljud)

3. Rövardotter

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tyvärr inte råd att vara så kräsen:( speciell inte när ja måste köpa headset oxå.

4. Droid110

Droid110 Guest

Köp bara inte några 99:- lurar!

5. Rövardotter

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lovar:)

Såg på HTC att de har ett sterep headset där man kan plugga in egna lurar. Kosta bara runt 200. Så då kan ja unna mig i alla fall 400 kr in ear lurar.

6. Droid110

Droid110 Guest

Najs! Good luck med köpet!

7. Jimboeh

Jimboeh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://www.webhallen.com/prod.php?id=97239

Radius Atomic Bass,
    Jag har ett par av dessa till min Hero, basen är helt sjukt bra för att vara under 400:- (slår alla hörlurar jag har upp till 1800:- ), det känns som huvudet vibrerar när du blåser på lite med volymen, aldrig hört bättre bas, resten av ljudregistret kanske är lite svajig, men du får inte bättre tryck om du lyssnar på basdriven musik.

Kolla runt lite på youtube om du vill ha lite mer djupgående recensioner på dem.

8. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

jag har ett par creative ep630i http://www.webhallen.com/prod.php?id=92910

Micen fungerar att prata i. Men den har inte alla funktioner som för iphonen. För mig och min hero fungerar den så här.

ett klick: svara/lägger på eller play/paus på musik
    dubbelklick: ringer upp senaste samtal i samtalshistoriken.

Har suttit och funderat om det går att skriva någon app som kan overrida insignalerna ifrån hörlursjacket så att man kan konfiguerara hur micen ska fungera själv.

9. MrLeopoldStotch

MrLeopoldStotch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Får jag fråga är ni nöjda med ljudet man kan få ut genom 3.5mm utgången överhuvudtaget? Jag har testat lite olika lurar jag har hemma (bla porta pro, några philips "over-ear" mm) men tycker att det bruset som blir supertydligt med det headset som HTC skickar med finns kvar, dock inte lika tydligt.

Men ni som köpt lite bättre/dyrare in-ear-lurar är nöjda iaf?

Funderar lite på att köpa ett head-set från HTC med fjärr som man kopplar in via mini-usb och som man sedan kan byta lurar i för att se om det låter bättre. Antar dock att problemet kvarstår. Någon som har erfarenheter av denna?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=93299

10. Droid110

Droid110 Guest

Jag tycker det är lika bra kvalité som det var med min Creative Zen :).

11. Rövardotter

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också provat runt m lite andra lurar direkt in i telefonen idag och är lite oroad över att bruset finns där oavsett (om än mindre än m orginal lurarna). Har visserligen inte prövat m några tusen kronors lurar men tycker inte det ska behövas heller.

Last edited: 25 okt 2009
  12. saldot

saldot Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Köpte mig ett par http://www.webhallen.com/prod.php?id=90763 från USA (billigare där) och är väldigt imponerad av ljudet. Otroligt bra ljuddämpning vilket är skönt om man går i bullriga miljöer. Fungerar bra när man talar i telefon då man slipper allt störande ljud runt omkring och hör den man talar med utan problem. Nackdelen är att man måste tala i mobilens mikrofon, men det kan det vara värt om man vill slippa en mikrofon som hänger och dinglar på kabeln.
    Om man vill ha mikrofon på kabeln finns http://www.webhallen.com/prod.php?id=97242. Har du en polare i USA kan du få ner priset under tusenlappen från Amazon. De skall fungera ok med iPhone, vågar inte lova att de fungerar med Hero.

13. Absoy

Absoy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft koss, akg och nu d- jays lurar och dem är sjukt bra. Nu letar jag efter något handsfree sätt till dom

14. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nu bumpar jag denna lite

Någon som vet något headset med mic och svarsknapp som har lika bra eller bättre ljud som sennheiser cx300, då min ena hörlur gick sönder idag så får börja leta nytt.

Sladden måste vara som cx300 alltså gummiaktig och inte blir hård i kallare väder, som jag har läst att Creative EP-630i ska vara.

iaf inte kosta för mycket men ~400-500 kr kan jag nog punga ut.

15. nkewk

nkewk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

finns ett par in ear hörlurar från steelseries dom är feta!!

16. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

In ear är inge bra för mig.. jag petar öronen 1 gång i månaden eller nåt :P Det skulle följa med så mycket skit om jag sätter i en sån och tar ut den ;)

17. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

men då om du använder in ear i en månad så har du inget ;) då tar du ut lite varje dag :cool:

18. Slemhelge

Slemhelge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

hahaha ;D jo men inte så fräscht egentligen ;) och In ear stressar trumhinnan mer än annat..

19. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har tänkt köpa SE mw600 imorgon, någon som tycker det är rätt eller fel? ;)

Är mest orolig för batteritiden :S om bt tar mycket eller ingen skillnad

Last edited: 27 okt 2010
  20. psykopat

psykopat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag inhandlade ett par Philips SHE6000 igår, ljudet är suveränt! Riktigt bra Hi-Fi upplevelse! Dock är det inte världens bekvämaste lurar, vilket drar ned betyget en aning. 300 kr på teknikmagasinet. Prisvärda.