HP

Diskussion i 'Off Topic' startad av Nappandroid, 12 apr 2013.

1. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Fått datorn och hunnit testa den än? Kul att veta vad du tycker! :)

Stolt ägare till en Nexus 4!

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Tänkt quota dig och skriva av mig men inte blivit av :P mycket jobb osv. Har inte så mycket tid nu men kan lägga ett par ord. Haft den i 9 dagar och är sjukt nöjd. Tyckte gamman/brightnessen var jättedålig men igår slog det ju mig att jag kan ställa in det själv i ccc vilket jag gjorde så nu är allt lugnt :P Tycker den är snabb och har som sagt ingenting att klaga på. Var inne på att skaffa en kylplatta men vafan, så jävla varm blir den inte så att jag anser att man behöver en. Kör aida64 och cpun/gpun har aldrig gått över 90 grader vid tung belastning (spel, twitch uppe i chrome, skype osv) så jag chillar nog med det tillsvidare.

tycker den är snygg, men drar till sig mycket damm som du sa :P Den instabootar ju med windows 8, hinner knappt sätta mig ned innan den är klar ._. Mediaknapparna gillar jag, men är det automatiskt inställt för dig att det ska vara mediaknappar istället för F-knapparna? Jag trodde jag skulle behöva hålla in någon knapp för att använda mediaknapparna men det är tvärs om, tror jag måste kommit åt något ._.

Last edited: 31 maj 2013
  3. Nappandroid

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Kul att höra att du är nöjd med den! Själv är jag fortfarande lika nöjd jag också. Funkar utmärkt till 100% :D

Ja det är likadant för mig med knapparna så jag tror inte att du kommit åt något...Tycker det är sjukt smidigt faktiskt. På min förra dator fanns det inga särskilda mediaknappar och jag minns inte hur många gånger jag startat ett spel och sedan insett att ljudet varit avstängt eller något sådant. Då var jag tvungen att stänga ner spelet och börja om igen, men nu är det så smidigt att sköta allt sådant via de fysiska knapparna. Dock är det kanske lite konstigt att de ligger som standard istället för F-knapparna men jag ser det som ett plus ändå! :)

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Hehe okej då är det inte bara jag :P Ja jag tycker också att det är plus, fast konstigt som sagt :P Använder ju mediaknapparna tusen gånger mer än F-knapparna liksom. Men du, batteriet, ska det verkligen vara så här "dåligt"? Får ut princip 2-3h när mitt är fulladdat, kanske ska vara så? Den driver ju som sagt mycket.

5. Nappandroid

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Precis, HP har tänkt till bra med knapparna tycker jag! :)

Tyvärr verkar batteriet väldigt dåligt på min också. Om jag surfar får jag också ut runt 3 timmar, men vid spel och liknande är det väl knappt 2 timmar, dock har jag min skärm på ganska hög ljusstyrka och det drar ju klart mer än om man har på en lägre nivå. Hur som helst brukar jag ändå köra min på ström så det gör inte så mycket för min del. Man får tänka på att den trots all har en stor skärm och rejäl prestanda under huven och det käkar batteri...

6. Peroti

Peroti Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag chansar på att bumpa denna tråd för att hitta någon som kan förklara för mig hur fasiken jag ställer in så att mediaknapparna på min nya HP funkar med Winamp?! Min förra HP funkade det automatiskt på.... Tror inte att jag ställde in något i alla fall.

Tack på förhand!!