importera mobiler

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av TechKong, 5 feb 2018.

1. TechKong

TechKong Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tja!
    jag vill importera Huawei Mate 10 och undrar vilken version av dessa jag måste välja för att mobilen ska fungera i Sverige?

den här
    Buy HUAWEI Mate 10 ALP-L29 64GB (International Version) LTE Sim Free / Unlocked at Wondamobile | Wonda Mobile - Your Mobile Expert | Buy Mobile

eller den här
    Buy HUAWEI Mate 10 CN 128GB (International Rom) LTE Sim Free / Unlocked at Wondamobile | Wonda Mobile - Your Mobile Expert | Buy Mobile

det står international version på bägge men den som har 128gb är kinesisk version så jag undrar kommer även den kinesiska versionen med international version fungera i Sverige?

Last edited: 5 feb 2018
  2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 796
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Huawei Mate 10 Dual SIM TD-LTE ALP-L29 (Huawei Alps) vs. Huawei Mate 10 Dual SIM TD-LTE ALP-AL00 (Huawei Alps) Frequency Band Comparison

Ovan är skillnaden mellan Kinesiska (ALP) och internationella (L29).

Här ser du frekvenserna operatörerna använder: FAQ: Frekvenser och frekvensband.

Bägge modeller har stöd för alla de band vi använder i Sverige. Reser du mycket i Asien ser Kina-modellen bättre ut med sitt lite bredare frekvensbandsstöd än den internationella.

Att de skriver international på Kina-versionen betyder nog bara att de flashat om den med Google Play-tjänsterna. För i Kina fungerar inte några av Googles tjänster, så de saknar i regel Google Play osv.

wenom666 gillar detta.
  3. TechKong

TechKong Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    tack för att du tog dig tid o svarade det uppskattas.
    låter ju bra att den kinesiska versionen kommer fungera i Sverige eftersom jag ville ha den med större minne 128gb och då är det endast den som man kan välja på. den andra är endast på 64gb.