interna lagringsminnet..

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av offe, 25 sept 2011.

1. offe

offe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

tjena, har lite probs med det interna lagringsminnet och undrar om någon vet något sätt att kolla över eller rensa sitt interna. tack på förhand.

2. offe

offe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

bump

3. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Prova att rensa app cache, det finns appar på Market som gör det åt dig. Inga inställningar i appar kommer ändras, sparningar i spel finns kvar. Du kommer inte märka någon som helst skillnad förutom lite mer utrymme.

4. Flumme

Flumme Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns ett sätt att tvinga fram möjligheten att installera appar på SD-kortet utan att roota telefonen (utöver det vanliga sättet). Det kräver lite arbete, samt uppkoppling till datorn med USB-kabel. Men det är inte jättesvårt. Läs igenom guiden jag länkar till ordentligt, så ordnar det sig.

[Guide] Move more (most) apps to SD without root (Simplified) - Android Forums

Som vanligt går inte widgets att köra med appen flyttad till SD-kortet...

Utöver det kan jag vara rekommendera dig att roota och flasha en ROM med A2SD+ stöd, dvs stöd för en EXT-partition på SD-kortet som telefonen behandlar som om det vore ditt interna minne.

De bästa guiderna och råden jag har hittat finns här:
    Desire: All about Rooting - Updated 21 July, 2011 - Android Forums

Och om du rootar: använd inte ROM-manager till Desire!

5. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

jag rekomenderar starkt appen app 2 sd (free) <-- Använde den som fan innan jag roota och la in oxygen, har ifs appen fortfarande och använder den ibland att rensa cache hehe :) Den är jävligt bra, den visar också vilka appar du kan flytta till sd kortet.