Hur fungerar egentligen ett internminne på en mobiltelefon? Min nuvarande mobiltelefons internminne börjar att bli fullt och jag ville installera ett nytt mobilspel. Därför avinstallerade jag innan en hel del appar och något mobilspel som jag sällan använder mig av och jag upptäckte då att trots att jag hade avinstallerat så blev inte alls mycket minneskapacitet ledigt. Ett spel som tog upp 2 GB medförde inte att 2 GB blev ledigt. Varför?
Jodå, det borde vara så som du trott. Kan det vara så att avinstallationen inte tog bort allt och det ligger en massa filer i någon folder som borde försvunnit. Du har förresten ett minneskort och att det är där ifrån spelet har avinstallerats?
Är apparna verkligen avinstallerade och inte inaktiverade? Det senare innebär bara att de inte längre syns (lika tydligt).
Jag avinstallerar appar precis som vanligt precis som bilden visar. I det här exemplet skulle den frigjorda minneskapaciteten bli nästan 2 GB men nästan inget minne blir fritt efteråt.
Vad är det för mobil? Nån gång i forntiden har jag för mig att man kunde välja att en backup av apparna skulle finnas kvar för att göra det enkelt om man ångrade sig. Detta var som sagt måååånga Androidversioner sedan och jag har ingen aning om det finns liknande funktioner kvar i någon mobil. Det känns definitivt som det du avinstallerar hamnar i någon sorts papperskorg som du behöver tömma.