Jag fattar inte hur jag ska få bort aviseringarna i Jorte-kalendern! Kalendern är jättebra i övrigt, men när jag får en avisering i status-baren, så kan jag klicka upp den, men om jag klickar ner den sen så återkommer den efter en stund. Jag måste gå in och radera aktiviteten för att få bort den! Hur ska man göra egentligen?? Ett alternativ är ju att inte använda aviseringar men det vill jag gärna göra...
Jag har problem med Jorte, jag vet dock inte om det är samma som trådstartarens men jag återanvänder tråden lite. Efter att jag rensat påminnelsen från notice-fönstret i min X8 så tar det ett litet tag och sen kommer det en påminnelse till på samma händelse. Är detta en känd bugg? Ibland så kan påminnelser komma flera timmar innan en händelse trots att man bara valt att den ska påminna 10 minuter innan. Jätteskummt // Nilschen
Dum fråga förmodligen, men hur importerar jag min kalender från outlook via exchange? När jag väljer importera händelser så vill den hämta CSV fil från SD kortet, men det funkar ju inte på min gamla Magic. Jag har alla händelser i HTC egna kalender, men vet inte hur jag får över den?
Men detta märker jag av med standardkalendern också. Den och Colorized widgets eller vad det heter. Men notifikationen är ifrån stockkalendern. Det finns liksom inte ta-bort-knapp!
Är det någon som har något förslag på hur och om det går att få in sin outlook kalender i Jorte kalendern, tacksam för förslag.
Jag upptäckte ett skumt fenomen med Jorte. Jag har en 2x3 weekly widget (idag och 7 dagar framåt) och sen har jag en 1x2 todo-widget. Bägge är inställda lika (samma skin, samma fontstorlek, transparens osv). Men vecko-widgeten har väldigt suddig text medans den är knivskarp på todo-widgeten... Först trodde jag att det var att jag hade skalat fonten olika på dem, men bägge står på 115%.
I inställningar har jag på första raden "Välj kalender" valt Google Calender och på rad 5 "Huvudkalender" valt Exchange . /erlandsson