Fråga: Kampanj Samsung

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av tobbep90, 1 okt 2018.

  1. tobbep90

    tobbep90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2018
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej

    Jag köpte en Galaxy s9 den 25 september. Den 28 september får jag en info i members appen att om jag köpt en Galaxy s9 mellan slutet av augusti eller början av september, minns ej exakt datum, och fram till 3 eller 5 oktober så ingår ett par trådlösa Gear X hörlurar och jag ska hålla utkik i members appen. Men det dyker ej upp något och när jag idag ringer till deras support så påstår tjejen att dom inte haft någon kampanj under den perioden utan dom hade en som slutade 2 september och så hade dom en som börjar idag.
    Men jag är miljoner procent säker på att det stod att den kampanjen gäller i den reklamen jag fick upp i appen. Problemet är att den försvann igen och jag tog ingen screenshot, vem gör det, och enligt henne på supporten så behöver jag en screenshot för att hon ska kunna hjälpa mig.

    Min fråga är då, vad kan jag göra? Dom har givit mig information om det, då borde jag få ut hörlurar även om det är fel. Men dom nekar ju bara..
     
  2. BrunoX

    BrunoX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38
    Du menar antagligen denna kampanj? S9 Gear-IconX

    Så ja kampanjen existerade men tyvärr, som du ser på sidan, så gällde den endast under begränsad period:
    "Erbjudandet måste utnyttjas i appen Samsung Members mellan 30 juli och 9 september 2018."

    Alltså var kampanjen redan över när du köpte telefonen, därför är det konstigt att du ens såg det i appen men inte lika konstigt att den försvann sen.

    Nu har dock kampanjen startat på nytt och gäller från 1 oktober till 4 november.
    Kan dock tipsa dig om att prova registrera dig även om du köpte telefonen i september.
    Det är nämligen så att under förra kampanjen lyckades folk som inte ens köpt telefonen under kampanjperioden få tag i IconX (mig inkluderat) ändå! Kan inte lova att det fungerar även denna gång men det är värt ett försök, registrera dig på denna länk och skit i Members-appen:
    Samsung Sverige | Mobiltelefoner | Vitvaror | TV
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  3. tobbep90

    tobbep90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2018
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag vet att kampanjen egentligen redan var över när jag köpte den. Menar att eftersom dom gav mig felaktig information så känner jag att dom ändå kan skicka ut hörlurar till mig. Det brukar företag göra när dom gör fel, för att sina kunder inte ska bli missnöjda typ.

    Tack för tipset om länken, men när jag skriver in mitt imei där så står det bara felaktigt imei nummer tyvärr.
     
  4. BrunoX

    BrunoX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38
    Förstår dig, skulle också hoppats på lite goodwill från Samsung i din situation men jag anar att de är rätt dåliga på det...

    Synd :( får själv samma felmeddelande så de har nog lagt in en kontroll på när telefonen är köpt nu
     
  5. tobbep90

    tobbep90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2018
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2
    Ja precis, men aja jag överlever ju utan dom. Det är ju telefonen som är den riktiga njutningen haha
     
  6. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 094
    Mottagna gillanden:
    624
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Lite i samma sits. Köpte en Note 9 den 30:e september. Dagen efter så har dom GearX lurar på köpet. Provade att fylla i mina uppgifter med får fel IMEI nummer. Jävligt surt...
     
  7. BrunoX

    BrunoX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38
    Exakt! IconX klarar man sig enkelt utan medan telefonen är en helt annan femma.
     
  8. tobbep90

    tobbep90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2018
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2
    Ja jag håller med dig. Så segt när dom har en kampanj, avslutar den några veckor, och sen startar en likadan kampanj igen. Så lyckas man såklart köpa en mitt mellan dom..
     
    bernard och patts gillar detta.
  9. spigen

    spigen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2018
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    466
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8Pro, Xiaomi 13Ultra, P60 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8Pro, Xiaomi 13Ultra, P60 Pro
    Blir aldrig en samsung igen för min del. Så sjukt dålig känsla för service!
    Jag köpte en S20 via deras egna webshop sent onsdag kväll(15/4). Torsdag(16/4) börjar en kampanj där man får gratis Galaxy Buds på köpet om man beställer S20/S20+/S20Ultra.
    Jag hör av mig till deras kundservice och frågar om de inte finns ett smidigt sätt de kan lösa det på, får till svar att nej det finns det inte. Enda alternativet är att hålla på att krångla med returer som ska packas, postas osv, och sen beställa om allt igen. Suck! Istället för att bara skicka ut ett par till mig.
    Väldigt besviken på deras ovilja att hjälpa till. Inte särskilt miljömedvetet heller.
     
    frpl och bernard gillar detta.
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det är förfärligt dåligt. Det leder bara till onödiga omkostnader för samtliga inblandande, och tid som går förlorad. Förstår inte heller varför de inte kan göra undantag när någon köpt telefonen så tätt inpå/befinner sig inom luckan för den lagstadgade ångerrätten.
     
    spigen och frpl gillar detta.