Har länge gått i tankarna mellan en surfplatta eller en ny bärbar dator. Och har äntligen bestämt mig (tror jag) för en ny bärbar. Är inne på HP Pavilion G6-2011so Vad tror ni om att spela spel på den? Spelen jag möjligtvis kommer spela är Minecraft och Football Manager. Förutom att spela dom spelen blir det väl vanligt surf och kanske att jag ser någon enstaka film. Vad tror ni om den jag skrev om? Eller har ni något annat tips på hyfsad bärbar? Har ingen direkt gräns, men runt 6500 väl max. Skickat från min Samsung Galaxy S2
Grafikkortet i den bärbara som du kikat på är inge vidare. Ska du spela på den så vill du inte ha den datorn. Är du ute efter någon speciell storlek?
Grafikkortet i det är väl inget vidare för att spela med Bra processor, lite för lite RAM? Hårddisken är inte av den snabbaste typen heller. Jag personligen skulle aldrig köpa eller rekommendera någon till att köpa en HP/Compaq, sämst fläktar, kylpasta och allt som har med det att göra. Acer, asus och packard bell har jag bara positiva saker om Ska se om jag kan hitta någon bra och inom budgeten!
Har kikat runt på olika alternativ, och detta är nog det absolut bästa du får för dom pengarna! http://www.dustinhome.se/product/50...-17-3-w7p/?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_5459 Klarar i princip alla spel, sök på youtube på gt525m. 8gb minne, 320gb 7200rpm hårddisk, 2gb dedikerat grafikminne.
Den datorn verkar ju vara riktigt grym! Skall dock inte köpa datorn förens i September och det står ju "kampanjspris" på denna dator och kampanjen har väl troligen gått ut i September? Så om du har något annat alternativ i samma klass och pris tar jag gärna emot det.
Sorid; Det är nog ingen idé att bestämma redan nu vad du skall köpa om du tänkte dröja ända till september. Bestäm dig i samband med själva köpet i stället, så får du mest för pengarna - eller är du tvungen att välja ut något inom kort?
Visste skulle jag inte behöva bestämma mig nu. Men skulle gärna vilja ha någon/några datorer i åtanke så att jag inte sitter där i September och inte vet en enda.
Du kommer nog inte hitta en dator med den prestandan, för det priset i september kan jag säga Försök låna cash av någon, och betala i september!
Går ju delbatala på Dustin. Om du får en större summa i September, delbetalar du från o med Augusti, sen kan du ju betala resten i September månad
Jag tycker du ska återkomma till oss en dryg vecka innan så hjälper vi dig då. Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Köpte mig en sprillans ny laptop på Elgiganten. (räntefritt) riktigt bra av Elgiganten. Är nog en liknande Hp. 750 gb hårddisk, i5 processor, hdmi, 6gb ram osv. Riktigt bra, allsidig dator. Men men, blev inte mycket använding för mig. ;( Så där ligger den på bordet..
I just september slår jag till på den "helfeta" asus ux32vd. I med en samsung ssd och tjolahopp. Då kan man välja om man vill dräpa på cafeet eller starcraft 2-servern.
Nå, nu är det september. Vad har ni för tips till mig? Budget: 5000 Skickat från min Samsung Galaxy S2