Kostnader

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Mobil, 24 maj 2010.

1. Mobil

Mobil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Det dras några kronor från telefonen varje dag utan att man gör något särskilt, ska man stänga av någon uppdateringsfunktion kanske? Jag har Telia kontantkort.

2. olsson

olsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

om man t.ex. har facebook igång i bakgrunden och den har en viss uppdateringsintervall lär det väl dra lite granna. finns många internetinställningar som jag inte riktigt begriper mig på, men på något sätt får man nog av det.

3. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Enklast är att installera APNdroid från market. den stänger av all datatrafik (utom MMS om du vill).

Annars får du stänga av Autosync mm. i programmen

4. 9070

9070 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har jag förstått detta rätt? Jag skall utomlands snart, har APNdroid installerad i min telefon. Om jag aktiverar den så behöver jag inte vara orolig för några överraskande kostnader då jag kommer hem? Eller skall man ringa Telia och be dem stänga av trafiken helt och hållet?

Tacksam för ett svar

5. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

APNdroid stänger av all datatrafik. Du kan även gå in i Inställningarna och stänga av Roaming och MMS

du kan fortfaranda ta emot och ringa samtal, men det tillkommer absolut inga andra kostnader

6. Drapan

Drapan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om inte annat så kanske det finns på Telias sida där du kan stänga av Roaming m.m. på abonnemanget. Finns hos Telenor i varje fall