Laddnings fråga

Diskussion i 'ASUS' startad av Foxy, 23 aug 2011.

1. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har en USA platta och just nu har jag ingen sverige - USA el adapter så jag undrar om jag så länge kan använda min mobil laddare (inte sladden bara "änden") så länge. Kan det vara farligt, kommer den ladda långsammare eller inte alls?

2. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Långsammare om ens alls. :(

3. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Rätta mig gärna om jag har fel men det du behöver veta är hur många volt och hur många ampere asus transformator trycker in. Hittar du en liknande transformator hemma kan du teoretiskt skarva på den, men det är suboptimalt, inte alltid bra för grejorna. En mycket svagare laddare (typ 5V mobilladdare) orkar inte ladda battariet så det blir som pvb säger, förmodligen inte alls.

4. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hänger på en annan laddningsfråga: packade just upp en ny transformer och i bookleten står det att man ska ladda i 8 timmar innan man börjar använda den. Men när jag pluggade in laddaren startade plattan direkt. Nu har jag stängt av den med laddaren i men jag ser ingen lampa eller indikation att den laddar. Gör den det?

********UPPDATERING****************
    Efter tre timmar slår jag på TF:n o tjyvkikar och ser att den är fulladdad. Måste jag låta den ligga orörd och ladda i 5 timmar till eller är det ok att börja använda den? Ska laddaren fortsätta att vara i kanske?

Last edited: 23 aug 2011
  5. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag läste inte det först så jag har inte följt det alls har ändå kunnat ha på skärmen i 7 timmar eller plattan i 7 dagar (vid olika tillfällen förstås) :P

Tack för snabba svar :)

Men kan jag testa? Kan det vara någon fara för plattan?

6. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det är nog ingen fara att testa. Jag har gjort det med min HTC-laddare och paddan funkar fint. :)

Foxy gillar detta.