Laddningsstation

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Slimey, 15 feb 2018.

1. Slimey

Slimey Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    638
    Kabelhärvan växer och jag funderar lite på att lösa det med en laddningsstation, och har svårt att navigera i djungeln.

Jag har följande prylar som skall kopplas in:
    • Raspberry Pi 3 Vill gärna ha minst 2A, och kommer vara inkopplad längre stunder.
    • Google Home Permanent inkopplad, tror den helst kräver 2.4A.
    • Mobiltelefon Ett stort plus om minst Quickcharge 2.0 stöds i minst en utgång.
    • Huawei surfplatta Agerar för tillfället mediacenter/display/etc. 1A räcker, alternativ dela utgång med mobilen.
    En med 4-portar vore lagom, men en med 3 portar hade räckt.
    Prislappen hade jag hoppas landar på max 300-350 inkl frakt, men gärna billigare.

Vilka märken/modeller bör man kolla på? Har hört talas om Aukey och Anker, finns det fler alternativ som kanske är lite billigare?

2. Oggie

Oggie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Hej, jag köpte en Aukey laddare 5 portars från Amazon Uk. tog också kablar från Aukey, både micro usb och usb-c.
    Väldigt nöjd med båda, laddar Sony och samsung mobiler med snabbladdning men min Huawei får nöja sig med slöladdning. Laddaren som jag har stöder quickcharge i två av fem utgångar.
    Jag är på jakt efter mera kablar och en liten laddare och det lutar åt Aukey igen.

Holabanarne gillar detta.