Laggig telefon

Diskussion i 'Allmänt' startad av nrocpop, 18 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nrocpop

nrocpop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är ny här på forumet och jag förstår inte så mycket men skall försöka göra mitt bästa...

Ni är unga och tekniska så ni borde kunna besvara min kortfattade och super-enkla fråga: Varför laggar min telefon?

Innan jag laddade ner "problemet/(vet inte vad man säger,uppdatering kanske)" så hade jag ett annat problem. När jag tryckte på meddelande och t.e.x. "man" så kom jag högst upp på listan, alltså dom äldsta meddelandena. Detta var då lite jobbigt om man hade bråttom med att skicka ett sms ang. att mannen skall köpa en annan sorts barnmat än vad han brukar.

Jag pratade med lite folk som jag känner som är lite halvt tekniska och dom säger att jag skulle ladda ner nästa uppdatering som kom upp. Det gjorde jag. Nu har jag det värsta problemet av allt tror jag. Detta är värre än när jag var tvungen att "scrolla" ner till nyaste meddelandena.

Nu laggar hela telefonen, och som sagt, detta är jobbigare än innan.
    Det tar säkert 10 sekunder att ta upp meddelandena. Skriva "hej" tar 5 sekunder osv.

Inga nya uppdateringar har tittat fram ännu sen detta hände, vet dock inte om jag vågar ladda ner tyngre "uppdateringar" då telefonen kanske laggar ännu mer.

Hörde av någon att jag skulle hålla i "sänka volymen" knappen samtidigt som jag trycker på start knappen. Jag får upp menyn men vet inte på vad jag ska trycka på.

Kan meddela också att jag är 16 och bara tog hela texten som ett exempel. Dock är problemen jag skrev samma som mina. Någon som har en aning om vad det är för fel på "#¤%&/(?

2. PeterD

PeterD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vad är det för telefon till att börja med?

Om det är en android telefon så kan det hjälpa med att slå på USB felsökning.
    Inställningar>Program>Utveckling och bocka i USB Felsökning där.

Annars om det är en HTC telefon så kan det hjälpa med att radera HTC Sync kontot.

3. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
  4. freddus

freddus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85

MINA ENHETER

Har nog blivit något fel eftersom att bägge startades i princip samtidigt, bara det att den här tråden vaknade till liv istället för den som varit aktiv :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.