Köpte nyligen en Samsung Galaxy S2 som hade varit inne på reperation tidigare men blev nekad reperation pga modifierad mjukvara. Killen jag köpte den av hade inte hållt på med några ROM:ar eller liknande, han fick uppdateringar från Samsung så allt var stock. Tanken som slog mig var att han hade köpt den av någon tidigare som hade hållt på med root och ROM:ar då jag märkte att flash-countern var uppe på 11 när jag endast flashat 1 ROM. Antar att killen innan rootade och hade ROM:ar på den för att sen ha återställt den till original men glömt nollställa flash-countern så killen jag köpte den av fick mjukvara från Samsung men servicestället såg att flashcountern inte var 0 och såg således att mjukvaran hade blivit modifierad.
Telefonen var inne på första gången för USB-porten strulade(big surprise) men när han jag köpte den fick tillbaka den fungerade den så han brydde sig inte om vad Anovo sa. Nu började USB-porten strula igen så nu har jag återställt flash-countern, återställt allt till stock och fabriksåterställt så finns inget spår av att den varit rootad tidigare. Jag tänkte åka in imorgon och skicka in den men denna gång kräva att de skickar den till DeltaService istället för Anovo, så min fråga är:
Tror ni att garantin på enheten är "förbrukad"? Med tanke på att jag skickar den till ett annat serviceställe borde allt gå på garantin, det är ju ändå ett otroligt vanligt problem så bör ju inte vara något de kan hävda att jag orsakat.
Någon som varit med om något liknande tidigare som kan berätta hur det gick för dig? Kommer självklart uppdatera tråden med information allt eftersom så att andra som hamnar i samma situation kan kolla i denna tråd

Click to expand...