Fråga: Låsa ner

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av mbs, 18 jul 2023.

1. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    460

MINA ENHETER

Hej,

Jag är ute efter lite tips på hur man kan låsa ner en mobil, delvis. Svärfar fick ärva en S10, men han är en jäkel på att lyckas slå av ljud med hjälp av Tysta alla ljud inställningarna (Inställningar > Tillgänglighet > Hörförbättringar > Tysta alla ljud), och dessvärre så kan vi inte lära honom hur han återställer den inställningen. Hur han kommer ens åt den inställningen är lite av gåta fortfarande. Sen så är det väl ett par andra inställningar som jag inte kommer på, på rak arm som han lyckas fippla med.

Så med andra ord, något som skyddar men inte låser ner hela mobilen (för ibland måste han ju får göra inställningar i sin egen mobil).

2. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 191

MINA ENHETER

låter som att han tycker ringsignalen är för högljudd ibland. kanske lära honom hur man vrider ner volymen på korrekt sätt.

Eller slå på easy mode.

Sista chansen är väl nåt nanny program för barn, där kan man låsa ner nästan allt

Kristy och mbs gillar detta.
  3. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    460

MINA ENHETER

Tack, ska kika på Easy mode och se om det kan vara något. Tyvärr så är det inte högtljud, utan snarare lågt (han hör lite dåligt, ibland), men kanske kommer åt något där, kanske sound assistant kan vara till hjälp.