launcher pro

Diskussion i 'Applikationer' startad av makinah, 1 dec 2010.

1. makinah

makinah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

när jag vill synka mina facebook vänner med mobilen. Jag vill bara synka befintliga kontakter som jag har i mobil. Men alla mina 300 facebook kontakter kommer ner i telefonen. Jag har klickat i "visa enbart kontakter med nummer" och "synka befintliga kontakter" i facebook. Vet någon hur man skall göra?

(Jag har SE X8 med Launcher Pro och android 2.1)

Last edited: 1 dec 2010
  2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det där har inget med launcher pro att göra dock :/

3. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Tyvärr så har det med Launcher Pro att göra. Vi är flera som har sett problemet och kör man orginal eller ADW så finns inte problemet. Så det är en kombo av launcher pro och ericsson som visar felet, andra mobiler har det inte.

Ska vara rapporterat på launcherpro forumet men har inte hört något mera om det så jag väljer att köra ADW så länge.

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ahh ericsson-specifikt ja då ber jag om ursäkt jag har en samsung och där finns det som sagt inte. låter ju onekligen mysko

5. axelwf

axelwf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ok jag kan ha fel här nu, jag har nämligen inte gjort nån facebook-sync för min kontakter, men...

När man installerar Launcher Pro och sedan klickar på kontakt-ikonen så kommer man till en lista med ALLA kontakter, utan möjlighet att välja fliken "favoriter" (som man kan göra om man starter appen "Kontakter").

Lösningen är alltså att ändra genvägen med ett långtryck på kontakt-ikonen i LP till att starta appen "Kontakter". Begripligt? Jag hoppas det... kan nån som har det här problemet testa?

6. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Okej det är helt klart en väg runt det men vad är det för kontaktlista man får upp default? Om man trycker meny så får man ju fortfarande upp valen som "Contacts to view" så det känns som om det fortfarande skulle kunna vara ericssons kontakt app.

7. bvoxie

bvoxie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste bumpa detta. Har samma problem. Någon som har en lösning?

8. ehnvis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Den enda lösning jag har hittat är att byta ut just kontakter i dockbaren på launcher pro. Långtryck på kontakter iconen och välj byt genväg, klicka sedan på program, scrolla ner till kontakter och välj kontakter. Sätt den icon du vill använda.

Nu bör problemet inte finnas längre och det du valt att visa i kontaktlistan visas medan det oönskade inte visas.

9. Nilschen

Nilschen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan skriva under på att detta fungerar. Dock så fungerade det inte förrän jag resetade telefonen till grundinställningar och la in LauncherPro på nytt, sedan bytte ut kontaktlänken i dockan.

Angående tråden i LP's bug report-forum (som jag också skrivit i) har det inte kommit något svar i den. Men eftersom det går att lösa med ovan nämnda fix så spelar det väl mindre roll kan jag tycka.

10. bvoxie

bvoxie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde som ni sa och nu slapp jag alla andra kontakter medan mina befintliga blev synkade. Dock fick jag inte deras profilbilder som jag fick förut utan Launcher Pro? Är det också ett vanligt problem eller går det att fixa?

11. capture

capture Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

syncmypix fixar den biffen om jag inte missminner mig