alla drivrutiner för burken fanns redan med ubuntu så det kändes ju skönt faktiskt. Jag antar att jag kommer vilja ha en bättre lösning på multitaskingen för som det ser ut just nu är det ganska segt att växla mellan program.
Lägg de på egna desktops och skift mellan dessa. Vet ej hur man skiftar idag på ubuntu då jag inte använt det sen 12.04 lts versionen. Inga konstigheter annars? Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Mitt största problem med Linux / Windows är när jag kommer till jobbet (Windows) är att jag försöker med alt+siffra för att byta flik i Firefox :-\ Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
chraist Nejdå allt rullar på. Fick igång spotify, alla videocodecs verkar fungera. flashplayer e lugnt, mp3r rullar på som de ska. Däremot måste jag kolla upp drivisar för 5.1 systemetm , det har jag glömt. Sen tänkte jag kanske leta upp någon video med typ "rookie guide to ubuntu" eller liknande. så man får lite tips.
Det är just grejen med bl.a. Ubuntu och Linux Mint. De är gjorda för att man bara ska kunna byta, installera och köra. I stort sett inget meck krävs alls. Jag tvivlar på att du någonsin behöver starta kommandotolken, om du nu inte vill. De flesta program finns i Ubuntus Software Center.
Kul att höra att det gick bra för dig. Hoppas du får mersmak och ser styrkan i systemet. Det finns mycket klipp på YouTube men överlag något till några år gamla. Men det kan ju inte skada att titta på. Fungerar ditt system med ubuntu så bör samtliga distro som är baserade på der fungera för dig. Men terminalen är ju king Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Det jag vill göra nu är att fixa lite roliga animationer för fönster och liknande. Jag har installerat compiz och tänkte sätta mig in i det // Mobilt
Det var med det första jag började pilla med när allt var up and running. Dock på ubuntu 7.04. Kan tänka mig att det hänt en del. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
indika; Öppna en terminal och kör följande. telnet towel.blinkenlights.nl Så var lördagskvällen räddad Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Bland det nördigaste som finns. Jag kan berätta om du inte vågar :rolleyes: Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Har du sex desktops som behövs för att skapa en kub? Har för mig jag missade det för ett antal år sedan. Sen har jag för mig att du ska avaktivera något som hette typ desktopwall eller något. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
http://www.noobslab.com/2013/09/enable-transparent-desktop-cube-wobbly.html?m=1 Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
Har en gammal laptop liggande i en låda, tips på någon bra distro att pröva? Har prövat det mesta så som Arch, Ubuntu baserade distar, Debian, Fedora etc och inte hittat något som passar mig. Det slutar alltid med att jag byter distro en vecka senare. Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Ska det bara vara för surf mm så testa puppylinux alternativt DSL eller slax. Små nätta distros. Annars måste jag slå ett slag för bodhilinux. Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk