Lite hjälp

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Adiis, 1 sept 2010.

1. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan!

Det är så att jag är en ny användare utav android och som vissa andra en förre detta iphone användare :)

Nu är det så att jag tänkte sätta mig in i android världen och pilla på min nya galaxy..

Jag läste igenom massor av guider som ni har här och på några andra forum.

Det jag stötte på DIREKT som verkar lite amatörmässigt men att få telefonen i recovery mode..Jag vet att det är vol upp + power + mittenknappen vid andra visningen av loggan men det funkar verkligen inte.

Har stängt av och satt på den hundratals gånger (och jag är seriös :P) men utan vidare resultat..släppt knapparna direkt när andra loggan visas lite senare alla möjliga tidpunkter men NEJ, det vill sig inte :(

Så jag tänkte om någon kan förklara i lite mera detalj hur fan jag ska gå till väga:P har försökt via android SDK men jag såg att mjukvaru inställningarna installerades inte korrekt så jag får hela tiden felmeddelandet att han inte hittar enheten.
    Lite random info om det skulle behövas..

Programvaruversion: 2.1-update1
    Baseband: I9000XXJM1

Jag hoppas att vi tillsammans lyckas lösa detta..

Mvh.

Adiis

Last edited: 2 sept 2010
  2. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Oj, det var formellt. eller..

Hur som helst, denna länk har jag länkat förut och kan hoppas den hjälper dig. Killen har gjort en rätt bra videoguide

Recovery Mode

3. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hittade hans tutorial igår och jag testade som han gör men utan att lyckas, kommer nog lyckas med adb men då kommer nästa fråga.

Hur fan tar jag mig in i download mode? det är väl med vol -, power och home knappen, för jag lyckas inte komma in i det läget. går det via adb oxå eller?

4. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Kör in Root via One click Lagg fixen so finns klistrad här i tråden där har man även möjlighet att Göra processen reverserad.
    Sen kan du ju använda rom manger som han visar i videon. Där kommer man in i "clockwork" recovery mode. Och sen flasha in en ny rom. Men varför ska du in i Recovery mode btw? vad är oraken?

Men det är lite konstigt att du inte kommer in i download mode....

5. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjo,

jag tänkte roota telefonen så att jag får super user..Jag vill även uppdatera och testa JM7 osv. men jag får ju inte skiten att fungera..
    För som jag förstått det så måste man komma in i download mode då man vill lägga in en ny firmwire eller har jag fel..
    och som sagt vol-, power, home button funkar inte..

6. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Vol -, home, power och håll kvar. Om du trycker i den ordning som du skrev så är det inte konstigt att det inte går.

7. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ska jag fortfarande släppa andra gången galaxy texten kommer upp? För jag har testa att släppa då och hålla i längre med då försvinner bara SGS loggan och kommer igen.. :S

8. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Samma problem här, kommer inte in i recovery mode.

9. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Adiis: för att komma in i download mode så håller jag bara in vol -, home och power i 7-8 sek från avstängd telefon.

Verkar vara många som har problem med det. Har samsung stängt av den möjligheten på senare versioner av hårdvaran?

10. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När jag håller in dessa knappar i ordningen som numlock beskrev så kommer bara SGS loggan upp en gg sen andra gången så fortsätter det så, inte att det kommmer hela tiden bara ändras fram och tillbaka utan håller ett o samma "tempo" Men om det nu är så att samsung spärrat download/recovery mode på nyare versioner, finns det något annat sätt som vi kan komma åt dessa lägen? recovery mode går via adb men download mode`?

11. danne

danne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag lyckas inte heller få knapptryckningen att funka så jag använde adb för att boota i recovery mode. Vad använder man download mode till?

12. Adiis

Adiis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kom in i recovery mode jag med via adb..Men download mode ska man tydligen använda om man vill sätta in nya firmwire på det "fula sättet"..

btw.
    När jag var inne i recovery mode och skulle installera update.zip så fick jag detta felmeddelande..

-----------
    Install from sdcard..
    Finding update package..
    Opening update package..
    Sen kommer detta felmeddelande upp:
    E: can't open /sdcard/update.zip
    (no such file or directory)
    Installation aborted..

Någon som stött på detta tidigare och har en aning om vafan detta krånglar nu för.. :(

EDIT:

Fixade det till slut..