Ljudnivå

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Hawkeye, 28 feb 2010.

1. Hawkeye

Hawkeye Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte köpa en Nexus eller Desire. Har en lätt hörselskada och undrar om det är bra ljud i högtalaren. En del telefoner måste jag ha på max för att höra något.

2. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej.

Jag är själv halvt döv på ena örat och stendöv på andra och jag lever ett lyckligt liv med N1. Ljudsignalerna är förvisso låga, så vibrationen får rädda dig när det ringer och kommer SMS osv. Men att prata i luren är det inga problem med, där är ljudet klart och tydligt.

Headsetet som följer med är helt ok och inte så svårt att modifiera heller, jag gjorde det ikväll och har skrivit lite om det i ett annat inlägg. Alternativt så köper man ett annat som passar en bättre om man inte är på humör att pilla med lödkolven.

3. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

Ett tips, byt ringsignal! Iom att jag har telefonen i den medföljande skumgummifickan så är signalen ibland svår att höra, men efter att ha bytt signal till den klassiska Ericsson tre-ton, så har jag varit tvungen att sänka ringvolymen...
    ...detsmma när det gäller meddelandesignalen. Frugans Acer Liquid har en bra signal (låter som konstgjort fågelkvitter) som går genom märg och ben...

4. Hawkeye

Hawkeye Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för dom snabba svaren. Nu känner jag mig trygg och jag antar att Desire är likadan.
    Nu ska man ju bara bestämma vilken man ska köpa, men de ska vi ju inte belasta denna tråd med :-)

5. Maxidroid

Maxidroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var hittar man Ericssons treton?

6. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107

MINA ENHETER

7. Maxidroid