Ljudvolym

Diskussion i 'Desire HD' startad av FrozenSnake, 18 jan 2011.

1. FrozenSnake

FrozenSnake Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har problem med volymen på min lur. Det är väldigt lågt även om jag har på högsta volymen, finns det något sätt att få den att bli lite mer högljudd.
    Skulle jag jämföra med min Hero så låter min Desire som en viskning.

Några förslag?

2. Det finns en sökfunktion på forumet.
    Denna fråga har hur många trådar som helst, så vi behöver verkligen inte en till tråd.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

3. FrozenSnake

FrozenSnake Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kollade på förslagna topics som dyker upp ingen Desire HD med där. Är inte speciellt van med hur detta forum funkar, men man hade ju hoppats på att den drog upp topicnamn var relevanta till telefonen och den forumdel man var i.

På tal om "onödiga trådar" så finns det garanterat gott om "onödiga kommentarer" också och eftersom du inte tänker vara hjälpsam hamnade du där i precis och "vi" behöver verkligen inte fler som skriver onödiga kommentarer som inte har något med topicen att göra. Går faktiskt att ge lite hjälp men samtidigt länka/ge förslag på sökord istället för att vara otrevlig <3

4. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Svårlöst problem som drabbat vissa ex av Desire HD.
    Senaste uppdateringen har höjt ljudet något dock.

Många har helt ok ljud i sina DHD's ,därför slutar oftast dom flesta trådar med att ljudet är helt ok och det finns inga att klaga på . Tyvärr så har även HTC sverige denna inställning då deras egna exemplar fungerar bra.

Med tanke på att det fungerar bra ibland och att det bara är vissa mediafiler som har lågt ljud,kan man misstänka att det är ett mjukvaru fel . Så hoppet står till HTC's uppdateringar.

Vad man själv kan göra är att spela upp musik så att man kommer åt meny/ljudförbättrare. Där får man prova sig fram genom att markera "inga efekter/Dolby mobile eller srs-förbättring" och sedan stänga av musiken och prova det media man har lågt ljud på.

Glöm natuligvis inte heller att se till att alla volymer står på max då det finns flera volymreglage (här finns ett antal utmärkta appar på market som hjälper en att hålla kollen på detta)

Själv har jag till ex "rockplayer"(finns på market)en spelare för mina filmer som förutom att den klarar flera filformat även har högre ljud.

En sista utväg är att ha ett par lurar i fickan för dom tillfällen då det finns mycket yttre störningskällor som hindrar en från att höra bra (Lurar har högt utmärkt ljud)

Lycka till

Last edited: 18 jan 2011