Jag är trogen Luxor! Har några gamla radioapparater av det märket, och även min gamla TV var Luxor. Men de tillverkas väl inte längre...
Köper det som ger mest för den budget jag satt. Fast budgeten brukar alltid ha en tendens att spräckas.
Jag håller med RaketRobert, jag är trogen på det sättet att har jag upplevt en pryl som dålig då har det märket i regel gjort sitt och förtjänar inte att finnas i mitt hem. Så med andra ord, jag kommer aldrig mer äga en Philips TV, jag kommer aldrig någonsin köpa en Opel igen och jag kommer heller aldrig någonsin ringa med en Nokia telefon. När det skall handlas nya prylar så blir det ju en hel del research och ibland halkar man in på nya banor. Som nu med Android
När det kommer till kameror så är det väl inte allt för konstigt att man håller sig till ett märke. Lite dyrt om man ska skaffa massa utrustning för ett annat också.
Jag har märken jag är kär i som jag föredrar, ex samsung när det gäller skärmar. Dock beror det oftast på att dom brukar ligga rätt högt i klass på just sådant. Däremot skall det vara intensiv research innan alla köp, gärna i några dagar eller veckor! Har själv jobbat som säljare i butik och sådana kan man således aldrig lita på, "denna kameran är den mest populära och bäst av alla, för den har minneskort." (och ligger något över vad du tänkte spendera, sen ska du få köpa minneskort ändå)
Produkter som en smörgåsgrill eller våffeljärn köper jag helt enkelt inte längre. De blir bara stående ändå. Fick ett våffeljärn för drygt 10 år sen och har användt det typ 4ggr. Enkla saker som typ strykjärn kör jag impulsköp på. De är inte så dyra ändå och håller så länge att de blir omoderna i vilket fall som helst. Tillbaks till orginalfrågan så är jag inte märkestrogen. Har kört Intel/AMD, Nvidia/ATI, Asus/gigabyte (moderkort) osv om vart annat beroende på pris/prestanda. Telefoner likadant, har växlat kors och tvärs mellan Nokia och SE innan.
Jo det är ju det tyvärr, det finns ju adapter för att få på nikon objektiv på canon men inte tvärtom... Måste betyda att nikon är klart bättre
Om jag tänkte på det viset så skulle det inte finnas några märken/tillverkare kvar att välja på Jag har nog haft minst en dålig produkt från varenda större tillverkare. Min Sony Ericsson T310 sög, min Samsung U600 sög, min LG KG800 sög, mitt Asus P5B-mobo var uselt, min Acer-lappy var inget vidare, min VW Golf II var dynga, min Ford Fiesta likaså.... etc etc etc.
Exakt samma här. Det blir extremt mycket googlande efter recensioner, tester och specifikationer. Märkestrogen är jag absolut inte, dock finns det några återkommande märken som brukar visa sig vara bra...