Musik

Diskussion i 'ASUS' startad av Strv 74, 19 nov 2011.

  1. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tänkte att jag skulle testa att lyssna på musik i Transformern så jag förde över min samling på ca 25 GB MP3 till det SD kort som jag satt i. Det tog evigheter men fungerade. Jag startade sedan Transformerns Musik program som enligt manualen skall känna igen alla musikfiler på datorn. I h-e heller! Fungerade ej.

    Jag gick in i filhanteraren och hittar där min musik under Removable/SD. Från denna plats kan jag starta enskilda låtar. Jag flyttade hela samlingen från mitt Removable SD card till maskinens SD card (varför står det i filhanteraren att den har ett fast SD kort?). Det visade sig då att alla MP3 konverterades till WMA vid flytten.

    Efter att ha gjort detta så upptäckte Musik programmet MP3 filerna (som WMA) men inte alla utan bara en bråkdel. När jag sedan försöker spela så kraschar programmet efter ett tag och nu är läget det att trots att jag slagit av programmet och datorn så varje gång jag startar så kommer det upp en skylt att Musik programmet inte fungerar och vill jag tvinga fram en avstängning? Detta händer sedan var femte minut och jag måste alltid svar ja.

    Uppenbarligen är musikprogrammet skräp och har buggar.

    Mina frågor:
    - Kan man ta bort Transformerns Musik program?
    - Finns det andra program någon kan rekommendera att ladda ned till Transformern som kan hantera MP3?
    - Borde det inte gå att använda ett löstagbart SD kort för MP3 musiken?
    - Kan inte Transformern spela MP3 utan bara WMA?
     
  2. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Prova PowerAMP som skall vara en mycket kompetent musikspelare som bl.a. stödjer mp3, mp4, wma och flac. Programmet kan hantera multipla kataloger med musik.

    Programmet är oerhört populärt med mellan 5-10 milj nerladdningar (enligt Android Market).
     
  3. will

    will Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    328
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Nexus 7
    Talar du om ett fullstort SD-kort som du har i dockan? I sådana fall har jag ingen erfarenhet tyvärr.

    Själv har jag ett 16GB micro-sd direkt i själva plattan fyllt med musik i mp3-format som musikspelaren hittar och spelar upp utan problem.

    Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
     
  4. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett normalt SD kort i dockan och ett Micro i själva plattan. Musiken förde jag över till dockans kort. Borde det inte fungera?